سونی با پرداخت ۳۸۰ میلیون دلار، Gaikai، سرویس بازی مبتنی بر فضای ابری را خرید

دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
سونی رسما اعلام کرد که شرکت Gaikai که در زمینه سرویس‌های بازی مبتنی بر فضای ابری فعالیت می‌کند را با پرداخت ۳۸۰ میلیون دلار از آن خود کرده تا سطح کیفی بازی‌های آنلاین خود را برروی ابزارهای مختلف افزایش دهد. مدیرعامل سونی اعلام کرد که با ترکیب منابع Gaikai شامل قدرت فنی و توانایی مهندسی، سونی می‌تواند دانش و تجربه خود را در زمینه پلتفرم بازی گسترش داده و به کاربران خود تجربه‌ای متفاوت از بازی‌های آنلاین را ارائه کند.
تبلیغات

مدیرعامل سونی‌کامپیوتر گفت: «سونی در آینده سرویس ابری سطح‌بالایی را به کاربران خود ارائه خواهد کرد تا لذت طیف وسیعی از بازی‌ها از عنوان‌های حرفه‌ای با گرافیک فوق‌العاده بالا تا بازی‌های معمولی را برروی ابزارهای مختلف متصل به اینترنت تجربه کنند.»

مدیرعامل Gaikai نیز در رابطه با پیوستن شرکتش به سونی گفت: «سونی، برند باورنکردنی را با پلی‌استیشن ساخته و از طریق آن توانسته نظر میلیون‌ها علاقمند بازی را در سرتاسر جهان به سمت خود جلب کند. ما متعهد می‌شویم تا به سونی کمک کنیم تا قدرت خود در فضای آنلاین را به سرعت افزایش داده و اکوسیستم خود را بهبود بخشد تا تجربه هیجان‌انگیز جدیدی را برای گیمرهای سرتاسر جهان ارائه کند.»

هنوز دقیقا مشخص نیست که سونی چطور از فناوری‌های Gaikai برای سرویس‌های بازی مبتنی بر کلاد خود استفاده خواهد کرد و چه قابلیت‌های تازه‌ای به بازی‌های مبتنی بر فضای کلاد که برروی کامپیوتر‌، تلفن‌های هوشمند، کنسول‌های بازی و تلویزیون‌های هوشمند سونی ارائه می‌شوند اضافه خواهد شد.

فناوری Gaikia می‌تواند سونی را قادر سازد تا بازی‌های تحت کنسول‌های پلی‌استیشن ۱ و ۲ را برای پلی‌استیشن ۳ و یا ویتا نیز ارائه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات