اینتل: ۲۰ تبلت ویندوز ۸ با پردازنده اتم و ۱۴۰ اولترابوک با پردازنده‌های نسل سوم در راه است

چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷
مطالعه 1 دقیقه
پردازنده‌های Atom اینتل بیشتر در نت‌بوک‌ها استفاده می‌شوند اما با معرفی اولترابوک‌ها و لپ‌تاپ‌های سبک روز به روز از محبوبیت نت‌بوک‌ها کاسته می‌شود.
تبلیغات

حال اینتل اعلام کرده که قصد دارد پردازنده‌های Atom را این بار در تبلت‌های ویندوز ۸ بکار گیرد. امروز مدیرعامل اینتل علاوه بر اعلام درآمد ۱۳.۵ میلیاردی دلاری شرکتش در سه ماه دوم سال، خبر از ۲۰ تبلت ویندوز ۸ مجهز به پردازنده اتم داد.

مدیرعامل اینتل، Paul Otellini اعلام کرد که شرکتش در سه ماه دوم امسال ۱۳.۵ میلیارد دلار درآمد و ۲.۸ میلیارد دلار سود داشته است. او همچنین اعلام کرد که اینتل در حال گسترش اولترابوک‌های مجهز به CPU اینتل (Ivy Bridge) است و تا به امروز بیش از ۱۴۰ اولترابوک طراحی شده که در این میان ۴۰ اولترابوک مجهز به صفحه لمسی و چندین مدل هیبریدی وجود دارد. منظور از اولترابوک‌های هیبریدی نمونه‌های هستند که قادر به تبدیل شدن به تبلت هستند.

اینتل همچنین اعلام کرد که هدفش رسیدن به قیمت ۶۹۹ دلار برای لپ تاپ Ivy Bridge است. اما در این میان اشاره به جزئیات اولترابوک ۷۰۰ دلاری نشده است یعنی در واقع مشخص نیست که اولترابوک‌های ارزان قیمت به چه نوع نمایشگری مجهز خواهند شد یا کیفیت ساخته بدنه آنها به چه میزان خواهد بود.

جاب است بدانید که در حال حاضر اولترابوک Aspire S3 ایسر با قیمت ۶۵۰ دلار به فروش می‌رسد.

همانطور که می‌دانید اولترابوک‌ها معمولا فاقد درایو نوری (CD/DVD) هستند و از نظر قدرت و بازده نیز در سطح پایین‌تری نسبت به نوت‌بوک‌های معمولی هم‌رده خود قرار دارند.

اما در عوض سبک‌تر، باریک‌تر، زیباتر و قابل حمل‌تر از نوت‌بوک‌ها معمولی است. حال شما کدامیک را ترجیح می‌دهید؟ قابلیت حمل آسان و ضخامت و وزن پایین برای شما چقدر اهمیت دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات