راه‌اندازی شبکه بازی آمازون، تداعی کننده گوشی‌های هوشمند کیندل است

شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا شایعات مرتبط با گوشی هوشمند آمازون شدت گرفته است و در حالی که مسئولان این کمپانی هنوز واکنشی به این شایعات نشان نداده‌اند با معرفی شبکه بازی آمازون و سرویس جدید همگام‌سازی در آن احتمال صحت گمانه زنی‌های اخیر بالاتر رفته است. سرویس جدید این کمپانی امکان ذخیره بازی روی فضای ابری را فراهم می‌کند تا بتوان با دستگاه‌های مختلف آمازون، بازی را ادامه داد. این سرویس تنها در حالتی معنا پیدا می‌کند که این کمپانی بخواهد محصولی غیر از کیندل فایر را وارد بازار نماید.
تبلیغات

آمازون با راه‌اندازی شبکه بازی خود با عنوان GameCircle برای اهالی بازی روی کیندل فایر، به دنبال رقابت با GameCenter اپل است.

GameCircle دستاورد و رکوردهای شما و برترین‌های هر بازی را ثبت می‌کند و از همه جالب‌تر آن که API همگام سازی را برای بازی‌های کیندل فایر قابل دسترس می‌سازد. همگام سازی موجب می‌شود تا بتوانید جایگاه‌تان در بازی را در فضای ابری ذخیره کنید و بدین صورت بتوانید روی دستگاه دیگری بازی‌تان را از همانجا که ذخیره کرده بودید ادامه دهید.

آمازون این ویژگی را این چنین توصیف می‌کند:

بازیکنان نباید نگران از دست رفتن پیشرفت خود در بازی، امتیازات و یا دستاورد‌هایشان روی دستگاه‌های کیندل فایر باشند، چرا که همه اطلاعات به شکلی ایمن در فضای ابری ذخیره می‌شوند.

این جملات عجیب بودند و این سرویس عجیب‌تر! چرا که تبلت کیندل فایر در حال حاضر تنها دستگاه با این برند است.

احتمالا تنها دلیل وجود چنین سرویسی آن است که شایعات مربوط به گوشی هوشمند آمازون واقعیت دارد (مگر آن که چندین تبلت کیندل فایر خریداری کرده باشید!).

مطمئنا یکی از کاربرد‌های این سرویس می‌تواند آن باشد که بتوانید پیشرفت‌هایتان در بازی‌ها روی کیندل فایر کنونی‌تان را به نسل بعدی تبلت آمازون انتقال دهید، یا این اطلاعات را در صورت گم شدن، دزدیده شدن و یا خراب شدن دستگاه‌تان به یک کیندل فایر جدید انتقال دهید. اما این قابلیت در صورتی که چند دستگاه فایر برای استفاده از آن وجود نداشته باشد، کاربرد بلند مدت خود را از دست خواهد داد.

بخش دستاوردها تمام جوایز، پیروزی‌ها، گنج‌هاو مدال‌هایی که در بازی کسب می‌کنید را در همان لحظه ثبت می‌کند و برعکس GameCenter اپل نیازی نیست که حتما بازی را ترک کنید تا این عمل صورت گیرد.

بازیکنان می‌توانند در هنگام بازی پیام‌هایی را دریافت کنند تا متوجه شوند کی به مرحله جدیدی رسیده‌اند. همچنین می‌توانند بازی را متوقف کنند تا خلاصه‌ای از دستاوردهایی که تاکنون کسب کرده‌اند و همچنین آنهایی که هنوز کسب نکرده‌اند را ببینند.

تابلو برترین‌ها به بازیکنان اجازه می‌دهد که بتوانند خودشان را با سایر افرادی که این بازی را انجام می‌دهند مقایسه کنند.

اگر یک توسعه‌دهنده یا سازنده بازی هستید، می‌توانید برای دسترسی به APIهای GameCircle در اینجا ثبت نام کنید.

نظر شما درباره شبکه بازی آمازون چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات