فیس‌بوک، چت خصوصی کاربران را تحت نظر دارد

جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۱
مطالعه 1 دقیقه
فیس‌بوک می‌گوید مکالمه نوشتاری کاربران را خوانده و تحت نظر دارد و این کار را برای جلوگیری از بروز جرم و جنایت انجام می‌دهد.
تبلیغات

شبکه‌اجتماعی فیس‌بوک، مکالمه نوشتاری کاربران را خوانده و تحت نظر دارد. فیس‌بوک ادعا می‌کند که این کار را برای جلوگیری از بروز جرم و جنایت و فعالیت‌های خلاف انجام می‌دهد و اگر به کسی مشکوک شود آن را به پلیس گزارش می‌کند. روند کار نیز به این شکل است که فیس‌بوک در زمان مکالمات نوشتاری کاربران بدنبال کلمات خاص از پیش‌تعیین شده می‌گردد و اگر کاربران از این کلمات در چت خود استفاده کنند کل مکالمه آنها بررسی خواهد شد.

بسیاری از کاربران از چت فیس‌بوک برای ارتباط با دوستان و آشنایان خود استفاده می‌کنند و از آنجایی که آن را یک محیط خصوصی می‌دانند به صحبت‌های خصوصی خود می‌پردازند اما اگر حریم خصوصی برایتان اهمیت دارد باید بدانید که فیس‌بوک حتی گفتگوهای نوشتاری خصوصی شما را نیز تحت نظر دارد.

فیس‌بوک هر آنچه که در امریکا جرم شناخته می‌شود را در شبکه اجتماعی خود تحت نظر دارد که شامل مسائل مرتبط با روابط زناشویی تا دزدی بانک و غیره می‌شود. فیس‌بوک کلمات کلیدی برای تشخیص موارد مشکوک را نیز براساس همین موارد تعریف کرده است.

این اطلاعات از مصاحبه مدیر امنیت فیس‌بوک با رویترز به دست آمده است.

با این وجود اگر اطلاعات دیگری نیز برای دولت امریکا اهمیت داشته باشد احتمالا فیس‌بوک در اختیار آنها قرار خواهد داد.

شما چقدر از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنید و به چه میزان اطلاعات شخصی و محرمانه خود را در آن به اشتراک می‌گذارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات