میزان فروش تبلت‌ها در سال 2016 از فروش نوت‌بوک‌ها بیشتر خواهد شد

پنج‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
فروش تبلت‌ها در بازار محصولات کامپیوتری رشد خیره‌ کننده‌ای را تجربه می‌کند و انتظار می‌رود در چندسال آینده نیز این افزایش فروش ادامه داشته باشد. بر اساس گزارش NPD DisplaySearch تبلت‌ها می‌توانند در سال 2016 از نظر میزان فروش، نوت بوک‌ها را به زانو درآورند. بر اساس این گزارش فروش کامپیوترهای قابل حمل از 347 میلیون دستگاه در سال 2012 به 809 میلیون در سال 2017 خواهد رسید.
تبلیغات

انتظار می‌رود از این تعداد، فروش نوت‌بوک‌ها از 208 میلیون دستگاه در سال 2012 به 393 میلیون در سال 2017 برسد. اما فروش تبلت‌ها با افزایش خیره‌کننده‌ای همراه خواهد بود به شکلی که از فروش 121میلیون تبلت در 2012 به رقم فروش 416 میلیون در 2017 خواهد رسید که نشان دهنده رشد سالیانه 28% برای این محصول قابل حمل خواهد بود.

پذیرش و محبوبیت تبلت‌ها در بازارهای بالغ جهانی نظیر کشورهای شمال قاره امریکا، ژاپن و اروپای غربی، یکی از دلایل مهم این رشد خیره کننده تبلت‌ها است. 66 درصد از کل فروش تبلت‌ها در سال 2012 در این کشورها اتفاق خواهد افتاد. در واقع فروش تبلت‌ در این کشورها از 80 میلیون دستگاه درسال 2012 به 254 میلیون در 2017 خواهد رسید.

تحلیلگر ارشد NPD DisplaySearch اذعان دارد:

علاقه مصرف کنندگان نسبت به کامپیوترهای همراه از سمت نوت‌بوک‌ها به سمت تبلت‌ها متمایل شده است و این تغییر در سلیقه، بیشتر از همه خود را در بازارهای رشدیافته نشان داده است.با اینکه نمی‌توان خط و مرز مشخصی را مابین نوت‌بوک‌ها آینده و تبلت‌ها متصور شد ولی، انتظار داریم که کشورهای یاد شده از مهم‌ترین مناطق در پذیرش تبلت‌ها باشند."

رعایت ویژگی‌هایی در ساخت تبلت‌ها نظیر، ظرفیت داخلی زیاد، باتری پرقدرت و قابل حمل بودن و همچنین ظاهر و کارایی مناسب از عوامل تأثیرگذار در برتری بی‌چون و چرای این محصولات بر نوت‌بوک‌ها در آینده خواهند بود. انتظار می‌رود که استفاده از پردازنده‌های چند هسته‌ای پرقدرت، پایداری بیشتر در سیستم‌عامل، افزایش تعداد نرم‌افزارها و فروشگاه‌های نرم‌‌افزاری مرتبط و همچنین بالا بردن رزولوشن و کیفیت نمایشگرها از مهم‌ترین تغییرات حاصله در این دستگاه‌ها در ساله‌های آینده باشد.

البته نوت‌بوک‌ها در شرف تغییرات اساسی هستند و به این سادگی برتری خود در بازار را به تبلت‌ها نخواهند بخشید. کمتر شدن ضخامت نوت‌بوک‌ها، طول عمر بیشتر باتری آن‌ها، بهره‌گیری از نمایشگرهای لمسی با رزولوشن بیشتر و پورت‌های پر سرعت‌تر از جمله تغییراتی است که نوت‌بوک‌ها درگیر آن هستند. با همه این شرایط نوت‌بوک‌ها با در دست داشتن 60 درصد از بازار فروش محصولات کامپیوتری قابل حمل در سال 2012 و 49 درصد از این بازار در سال 2017 نقش تعیین‌کننده‌ای را در بازار کامپیوتر بازی خواهند کرد.

به نظر شما اولترابوک‌ها می‌توانند مانع از تحقق برتری فروش تبلت‌ها در سال 2017 شوند؟ اگر Surface مایکروسافت مجهز به پردازنده ۲۲ نانومتری Ivy Bridge را تبلت بنامیم دیگر امیدی به موفقیت اولترابوک‌ها در بازار باقی می‌ماند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات