دادگاه رای را به سود اپل صادر کرد و فروش Galaxy Nexus در امریکا ممنوع شد

یک‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴
مطالعه 3 دقیقه
باز هم خبرهای بد برای گوگل و سامسونگی‌ها! جنگ حقوقی که بین اپل و سامسونگ درگرفته فعلاً تلفاتی را برای کره‌ای‌ها در پی داشته است! چند روز پیش دادگاه فروش تبلت‌ گلکسی تب ۱۰.۱ را در امریکا ممنوع اعلام کرد و دو روز پیش نیز یکی از قضات کالیفرنیا ادعای شرکت امریکایی اپل علیه گوشی Galaxy Nexus را وارد دانسته است. وی رای به دادخواست اپل داده و فروش گوشی‌های هوشمند Galaxy Nexus سامسونگ را در امریکا ممنوع اعلام کرده‌است.
تبلیغات

این همان گوشی است که گوگل چند روز پیش در کنفرانس سالانه Google I/O خود برای معرفی اندروید ۴.۱ از آن استفاده کرد. لازم به ذکر است که پیشتر در ماه فوریه شرکت اپل ادعای خود مبنی بر تخطی سامسونگ از حق ثبت اختراع کمپانی امریکایی را به دادگاه تسلیم کرده بود. حال حکم دادگاه بر آن شده تا سامسونگ دیگر نتواند این گوشی را در بازار امریکا به فروش برساند.

دن اوین از رویترز ابراز داشته به محظ آنکه شرکت اپل نسبت به تهیه وثیقه ۹۶ میلیون دلاری اقدام نماید، رای دادگاه نافذ و قابل اجرا خواهد بود. وی همچنین اضافه کرده که دادگاه با توجه به ادعای شرکت پیرامون گواهی ثبت اختراع به شماره 8086604 چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. گفتنی است، این گواهی ثبت مربوط به قابلیت جستجوی یکپارچه است که پیشتر اپل آن را به نام خود به ثبت رسانده بود. علاوه بر این، اپلی‌ها بر سر سه گواهی ثبت دیگر نیز مدعی‌اند که در ضمیمه پرونده‌شان آمده است.

سامسونگ در بیانیه‌ای مراتب دلسردی خود را از رای دادگاه اعلام کرده و اذعان نموده است که از تمامی ابزارهای قانونی موجود برای استیفای حقوق این کمپانی و سهام‌دارانش استفاده خواهد‌کرد و تلاش می‌کند تا بازار امریکا را از دست ندهد. از سوی دیگر، یکی از نمایندگان شرکت اپل نیز تاکید کرده این کمپانی تمام تلاش خود را برای محکوم کردن رقیب کره‌ای صرف کرده و می‌کوشد تا شکایتی که آوریل گذشته تقدیم دادگاه کرده را به سرانجام برساند.

اپلی‌ها همچنین در بیانیه‌ای که از طریق ایمیل منتشر کردند، ابراز داشت: «به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که محصولات سامسونگ شباهت بسیار زیادی به گوشی آیفون داشته باشد. این شباهت نه تنها از نظر سخت‌افزاری و ظاهر محصولات آنها وجود دارد که در رابطه با نرم‌افزار، رابط کاربری و بخش‌های داخلی سیستم نیز قابل مشاهده است. این نوع نسخه برداری به هیچ وجه قابل قبول و پسندیده نیست و با وجودی که بارها این موضوع را تاکید کرده‌ایم، می‌کوشیم تا مالکیت معنوی محصولات و ایده‌های ناب خود را حفظ و حراست نماییم.»

رویترز یکی از نخستین خبرگزاری‌هایی است که خبر تصمیم لوسی کوه، قاضی منطقه‌ای سن خوزه، در ایالت کالیفرنیا را مخابره کرده است.

این پیروزی دومین برتری حقوقی اپل بر سامسونگ در طول یک هفته گذشته است. آنها پیشتر در سه‌شنبه گذشته توانسته بودند کره‌ای ها را بر سر تبلت Galaxy Tab شکست دهند. و علی‌رغم اینکه یک جلسه دیگر از آن دادگاه باقی مانده سریعاً نسبت به تامین وثیقه ۲.۶ میلیون دلاری پرونده اقدامات لازم را صورت داده‌اند.

همه این ماجراها در حالی است که گوگل فروش مستقیم Galaxy Nexus به مشتریان نهایی خویش را از آوریل گذشته آغاز کرده است. این گجت که هم‌اکنون ۳۴۹ دلار قیمت دارد، در کنفرانس سال گذشته گوگل معرفی شد و نخستین محصول مجهز به اندروید 4.0 بود. امسال نیز گوگل در کنفرانس سالانه خود موسوم به I/O از گجت Nexus 7 پرده برداری کرده است که قرار است مجهز به نسخه بعدی اندروید یعنی اندروید 4.1 آبنبات پاستیلی باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات