دوربین سایبرشات DSC-RX100 سونی با سنسور یک اینچی ۲۰.۲ مگاپیکسل و لنز f/1.8

جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
این روزها رقابت در بازار دوربین‌های غیر حرفه‌ای با کاربرد روزمره یا به اصطلاح Point and Shoot بسیار داغ است. امروز Canon دوربینی با زوم اپتیکال قوی‌تر ارائه می‌کند، فردا Panasonic دوربینی با امکانات بیشتر عرضه می‌کند، Fujifilm دوربینی با مگاپیکسل بالا ارائه می‌کند و سامسونگ دوربینی با قابلیت اتصال به اینترنت و امکانات اشتراک‌گذاری بیرون می‌دهد و این داستان سر دراز دارد! رقابت بر سر همین فاکتورها است. اما سونی قصد دارد از این قالب خارج شود و با معرفی Cyber-shot DSC-RX100 فاکتور جدید «اندازه حسگر» را وارد این رقابت کند. در ادامه بیشتر با این دوربین کوچک اما پرقدرت سونی آشنا می‌شویم.
تبلیغات

علاقه‌مندان به عکاسی و کسانی که همیشه دوربین به دست به‌دنبال شکار لحظه‌ها هستند همه روزه درباره محاسن و مگاپیکسل‌های بالاتر و بزرگنمایی اپتیکال می‌شنوند، اما دوربین جدید سایبرشات سونی یعنی DSC-RX100 قصد دارد تا معیار دیگری را به این مسابقه بی‌پایان امکانات دوربین اضافه کند: اندازه حسگر.

در قلب این دوربین یک حسگر ۲۰.۲ مگاپیکسلی CMOS Exmor با ابعاد ۱۳.۲ در ۸.۸ میلی‌متر قرار دارد، که سونی مدعی است چهار برابر بزرگتر از سایر دوربین‌های معمول به اصطلاح Point and Shoot موجود در بازار است.

سونی DSC-RX100 را پیشرفته‌ترین دوربین Point and Shoot که تاکنون عرضه کرده می‌نامد. حسگر Exmos آن با یک لنز دوربین f/1.8 کارل زایس Vario-Sonnar T با زوم ۳.۶ برابر، دامنه ISO از ۱۲۰ تا ۲۵٫۶۰۰ و یک باتری که بنا به آنچه گفته شده برای گرفتن حدود ۳۳۰ عکس کافی است، همراه گردیده است. این دستگاه با ابعاد 4x2.4x1.4 اینچ تقریبا جمع و جور و فشرده است و وزنی در حدود نیم پوند دارد. همچنین یک نمایشگر LCD سه اینچی با ۱۲۲۹ هزار پیکسل دارد که با فن‌آوری WhiteMagic سونی تقویت شده است. این فناوری از پیکسل‌های سفید اضافی برای افزایش روشنایی تصویر و نمایش جزئیات بیشتر استفاده می‌کند.

ما دوربین را در روزی که تقریبا روشن و آفتابی بود به بیرون بردیم و LCD ناامیدمان نکرد. نمایشی درخشان و دقیق از صحنه‌های که دوربین در مقابلشان قرار داشت. یک حلقه کنترل لنز را احاطه کرده و می‌توانید هر وقت خواستید برخی عملیات را به شکل دلخواه‌تان در هنگام عکاسی تنظیم کنید.

[widgetkit id=105]

برخی از حالت‌های عکاسی خاصی که در دوربین‌های SLT-A37 و NEX-F3 سونی دیده بودیم، مثل قاب‌بندی خودکار پرتره و بزرگنمایی شفاف تصویر (که از پایگاه داده داخلی برای پر کردن پیکسل‌های خالی استفاده می‌کند تا تصاویر بزرگ شده، شفاف و با وضوح بالا تولید شود) در DSC-RX100  نیز وجود دارد. DSC-RX100 قادر خواهد بود تصاویر RAW (و البته JPEG) را ثبت کرده و ویدئوهای 1920x1080 با فرمت AVCHD و MP4 را ضبط کند. گفته شده که این دوربین در ماه ژوئیه با قیمت ۶۴۹ دلار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات