گوگل و جامعه اینترنت در تلاش برای عملیاتی کردن نسل آینده اینترنت، IPV6

پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
بالاخره زمان آن رسید تا گوگل و جامعه اینترنت با همکاری هم IPv6، نسل آینده اینترنت یا به اعتقاد برخی اینترنت قرن بیست و یکم را عملیاتی کنند. به اتمام رسیدن تعداد آی پی‌های موجود در اینترنت IPv4 موجب شد تا کارشناسان به فکر زیرساخت تازه‌ای برای نیاز روز افزون بشر به ارتباط بیافتند.
تبلیغات

در همین رابطه وینت سرف، مدیر ارشد بخش اینترنت در شرکت گوگل ابراز داشت: «اجرای IPv6 در سطح جهانی نیازمند مشارکت نزدیک جامعه اینترنت، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISPها) و تولیدکنندگان سخت افزار شبکه است. همه باید دست در دست هم برای همیشه به IPv6 مهاجرت کرده و کاربران را از این طریق به شبکه جهانی متصل نماییم. این در حالی است که در کنار آن، IPv4 نیز باید همچنان فعال باقی بماند.»

اجرای IPv6 در سطح جهانی نقطه عطفی در تاریخچه اینترنت و توسعه پروتکل اینترنت به حساب می‌آید. گفتنی است IPv6 نسل بعدی و جایگزینی اصولی بر IPv4 است. جامعه اینترنت معتقد است که حضور IPv6 لازمه‌ی توسعه و رشد اینترنت به عنوان بستر و زیرساختی حیاتی در پیشرفت اقتصادی و بروز نوآوری‌های بشر می‌باشد.

وینت سرف در ادامه ابراز می‌دارد، زمانی که اینترنت برای نخستین بار در سال 1983 عملیاتی گردید، توسعه دهندگان آن هرگز فکر نمی‌کردند که روزگاری میلیاردها نفر از طریق رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ، گوشی‌های هوشمند و انواع و اقسام گجت‌ها به این شبکه متصل شوند. اینترنتی که آن‌ها بنا نهادند – همانی که از آن با عنوان IPv4 نیز یاد می‌شود – تنها ظرفیت پذیرش 4.3 میلیارد کاربر را داشت این در حالی است که IPv6 ، می‌تواند بیش از 340 تریلیون کاربر را پذیرا باشد.

وی همچنین در ادامه افزود: «بدون اجرای اینترنت IPv6 که از امروز کلید می‌خورد، فضای کافی برای رشد و توسعه مورد نظرمان را نخواهیم داشت.» گفتنی است برای اجرای این پروژه عظیم شرکت‌های بزرگ دیگری چون مایکروسافت، فیس‌بوک، یاهو و کامکست (Comcast) نیز مشارکت فعال دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون چند و چون IPv6 به سایت رسمی آن سری بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات