سونی کتاب داستان را با Wonderbook اختراع دوباره کرد

پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۹
مطالعه 3 دقیقه
سونی، کتاب داستان را با Wonderbook اختراع دوباره کرد، این مجموعه شگفت‌انگیز با یک کتاب از جی‌کی‌رولینگ وارد بازار می‌شود.
تبلیغات

شاید به مرور زمان دنیای دیجیتال بتواند در سادگی و یکنواختی کتاب‌ها و یا حتی کتاب‌های دیجیتال تغییر و تحول اساسی ایجاد کند. اینکه بتوان در داستان کتاب‌ها به پرواز درآمد و جلوه‌های بصری موجود در متن آن‌ها را با چشمان به نظاره نشست می‌تواند نوید یک ماجراجویی جدید در عرصه کتاب‌خوانی دیجیتال باشد.

سونی تصمیم گرفته است در یک نوآوری تحسین‌برانگیز مجموعه‌های سخت‌افزاری آشنای خود از جمله پلی استیشن و PS Move خود را به کار گرفته تا یک کتاب اسرارآمیز از داستان‌های مربوط به جادو را که توسط خانم JK Rowling نوشته شده است را به یک جادوی واقعی تبدیل کند. گالری تصاویر و ویدیوهای مربوط به Wonderbook را در ادامه مطلب از دست ندهید.

اگر مشتاقید تا از برنامه بعدی سونی برای PS Move خود با خبر شوید لازم است که بگوییم آن برنامه یک کتاب شگفت انگیز خواهد بود. سونی احتمالا با ایده خاصی به دنبال برنامه های مبتنی بر سنسورهای حرکتی پلی استیشن خود است و واقعا در نظر دارد رویه متفاوت از مایکروسافت و کینکت در پیش گیرد تا جنبه های نوآوری خود را به رخ رقبا بکشد.

کتاب شگفت انگیز سونی در کنفرانس مطبوعاتی E3 با نام تجاری Wonderbook معرفی شد. این کتاب به کاربران کمک می‌کند تا از دنیای کتاب‌ها و نوشته‌های فیزیکی به سمت دنیای پر ماجرای کتاب‌های تعاملی وارد شوند و بدین ترتیب جذابیت‌‌های بصری فوق‌العاده‌ای را در هنگام مطالعه کتاب تجربه کنند.

آنچنان که در کنفرانس دیده شد، تصاویر می‌تواند روی کتاب نمایش داده شوند و کاربر احساس خوبی از به کار بردن PS Move به جای چوب جادو و رها کردن اژدها و انجام جادوهای مختلف داشته باشد. با این حال عملیات صورت گرفته تا حدی پیچیده به نظر می‌رسد زیرا کاربران باید از یک طرف کتاب که به صورت فیزیکی است را درست و به نحو صحیح در دست داشته و از طرف دیگر به صفحه تلویزیون چشم داشته باشند تا عملیات خود را به صورت تصاویر جادویی در تلویزیون مشاهده کنند و علاوه بر این ها چوب جادو که همان PS Move است را به حرکت درآورند.

در حقیقت کاربر یک کتاب در دست دارد و در دست دیگر PS Move ولی آنچه را که در تلویزیون مشاهده می‌کند چوب جادو و داستان‌های افسانه‌ای و مراحل مختلف داستان است که به صورت تصویری ماجراهای مرموز را پیش می‌برد.

در دموی این کتاب اسرار آمیز متوجه مشکلات و باگ‌هایی شدیم که امیدواریم در مراحل اصلی و عرضه این محصول این مشکلات حل شده و نمایش‌ها روان‌تر از قبل اجرا شود. جالب اینکه عنوان اولین کتاب شگفت‌انگیز سونی یا بهتر آنکه بگوییم Wondrbook، کتاب جادوها یا Book of Spells جی‌کی‌رولین است.

این کتاب که به داستان های هری پاتر و فضای آن بسیار نزدیک است توسط نویسنده سرشناس انگلیسی و مولف کتاب‌های چندگانه هری پاتر خانم JK Rowling نوشته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات