مایکروسافت از Xbox SmartGlass و Xbox Music و IE برای Xbox و Nike+ برای Kinect رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت در E3 لس آنجلس کولاک به پا کرده و چندین و چند خبر هیجان انگیز را اعلام کرده که برخی از مهم‌ترین آن‌ها را گزارش کردیم.
تبلیغات

مایکروسافت از اینترنت اکسپلورر و سرویس اختصاصی موزیک برای ایکس‌باکس و نرم‌افزار فوق‌العاده جذاب SmartGlass برای اتصال تمام ابزارهای به یکدیگر و همچنین سرویس تازه Nike+ برای کینکت خبر داده است.  در این مقاله نگاهی به همه اخبار خوب برای کاربران Xbox و حتی سایر دستگاه‌های غیر مایکروسافتی می‌اندازیم. در ادامه مقاله با ما باشید.

مایکروسافت به‌تازگی تأیید کرده بود که تصمیم دارد تکنولوژی جدیدی را عرضه کند تا به آیفون، آیپد، گوشی‌های اندروید، ویندوز فون و کامپیوترهای ویندوز ۸ امکان دهد در بازی‌های Xbox 360 شرکت کنند (تا از این طریق Xbox Live را به یک سرویس ابری فراگیرتر در میان مصرف‌کنندگان توسعه دهد).

روز گذشته در همایش بازی‌های ویدئویی E3 در لس آنجلس طی بیانیه‌ای شایعاتی که اخیرا داغ‌تر شده بود تأیید گردید. این اقدامی از سوی مایکروسافت برای تثبیت موقعیت عالی‌اش در بازار بازی است تا Xbox 360 را به چیزی فراتر از یک هاب دیجیتالی تبدیل کند.

نمونه‌هایی که این کمپانی به نمایش درآورده شامل توانایی این دستگاه برای همگام‌سازی محتوا بین کنسول بازی و دستگاه‌های یادشده، و استفاده از مثلا یک تبلت برای گرفتن اطلاعات دلخواه مربوط به محتوای موجود روی نمایشگر تلویزیون است (مثل یک نقشه زنده روی تبلت شما در یک اپیزود از Game of Thrones که اتفاقات روی نمایشگر را به خوبی تشریح می‌کند).

مایکروسافت هم‌اکنون یک برنامه ابتدایی برای کنترل و جستجوی محتوای روی Xbox  ازطریق ویندوز فون ارائه کرده است. اما این کمپانی قصد دارد به شکل تاثیرگذاری این تکنولوژی را به دستگاه‌های بیشتری تعمیم دهد و ویژگی‌های جدیدی را به آن اضافه کند.

نسخه اولیه SmartGlass نیز در اواخر سال جاری عرضه خواهد شد، اما انتظار می‌رود با گذشت زمان تکامل بیشتری پیدا کند. جزئیات کامل نحوه کار SmartGlass را در مقاله «Xbox SmartGlass، تلویزیون قدیمی شما را به تلویزیون هوشمند تبدیل می‌کند» بخوانید.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده که اینترنت اکسپلورر را در سال جاری وارد Xbox 360 خواهد کرد، تا بتوان روی کنسول به مرور وب پرداخت. همچنین امکان کنترل مرورگر از یک دستگاه هوشمند دیگر مانند تبلت یا تلفن هوشمند فراهم می‌گردد. این نرم‌افزار پاییز پیش رو در سراسر جهان عرضه خواهد شد.

مدیرارشد Xbox Live، مارک ویتن طی یک وب‌کست درباره محصولات شرکت در نمایشگاه گفت: «Xbox Smart Glass با تمام دستگاه‌هایی که دارید کار می‌کند»

مایکروسافت به‌طور جداگانه یک سرویس Xbox Music را نیز معرفی کرد. این سرویس یکی از آخرین میخ‌ها بر تابوت برند Zune این کمپانی است. یوسف مهدی، یکی از مدیران اجرایی مایکروسافت این سرویس را این گونه توصیف کرد: «سرویس موزیک چیزی است که همیشه رویای ساختنش را داشتیم» و ادامه داد که این محصول علاوه بر Xbox 360، و PCهای ویندوز ۸ در تبلت‌ و گوشی‌های هوشمند نیز موجود خواهد بود.

این کمپانی همچنین یک پیش‌نمایش از برنامه تمرین ورزش به‌نام Nike+ Kinect را ارائه کرد که از حسگر کینکت ایکس باکس برای ارائه تمرین‌های دلخواه به کاربران Xbox استفاده می‌کند این سرویس براساس برنامه Nike برای ورزشکاران حرفه‌ای طراحی شده است.

مایکروسافت همچنین از قراردادهای استریم ویدئوی جدید با برندهایی چون Nickelodeon، Paramount و Univision خبر داد. این کمپانی همچنین از برنامه‌های ورزشی توسعه یافته برده‌برداری کرد و اعلام کرد NBA و NHL به سایر لیگ‌های بزرگ در Xbox Live می‌پیوندند و همچنین ESPN نیز به این سرویس اضافه خواهد شد.

مایکروسافت این رویداد را با پیش‌نمایش Halo 4 توسعه یافته آغاز کرد که در پاییز سال جاری مهم‌ترین بازی عرضه شده برای Xbox 360 خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات