اسوس از Tablet 600 با سیستم‌عامل ویندوز ۸ و پردازنده Tegra 3 پرده‌برداری کرد [Computex 2012]

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
اسوس در کنفرانس خبری خود در نمایشگاه Comutex 2012 علاوه بر معرفی تبلت / نوت‌بوک هیبریدی Taichi از تبلت ویندوز ۸ جدید خود با نام Tablet 600 خبر داد. این تبلت در واقع نمونه ویندوزی ترنسفورمر، تبلت محبوب اندرویدی است که این بار با ویندوز Windows RT مخصوص پردازنده‌های ARM عرضه می‌شود. این تبلت ۱۰.۱ اینچی دارای یک داک کی‌برد فیزیکی است که کاربر می‌تواند در صورت نیاز از تبلت خود را به آن متصل کند. مشخصات کامل فنی به همراه گالری تصاویر و ویدیو مربوط به Tablet 600 را در ادامه مشاهده کنید.
تبلیغات

همانطور که می‌دانید ویندوز ۸ در نسخه‌های مختلف منتشر می‌شود و این سیستم‌عامل با معماری‌های مختلف از جمله معماری x86 اینتل که در کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ‌ها بیشتر استفاده می‌شود و همچنین معماری ARM که بیشتر در تبلت‌ و تلفن‌های هوشمند بکار می‌رود سازگار است. تا به امروز تبلت‌های ویندوزی زیادی وارد بازار شده‌اند اما تقریبا تمام آنها مجهز به پردازنده‌های اینتل بوده‌اند. بزرگترین مشکل تبلت‌های مجهز به پردازنده x86 در قیمت بالا و مصرف باتری زیاد آنها است.

حال اسوس در نمایشگاه Computex 2012 تایوان، اولین تبلت ویندوز ۸ مبتنی بر ARM خود را با نام Tablet 600 معرفی کرده است. Tablet 600 مجهز به پردازنده ۴هسته‌ای Tegra 3، دوربین ۸ مگاپیکسلی با فلش LED، حافظه ذخیره‌سازی 32GB، حافظه 2GB RAM و صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی IPS با رزولوشن 1366x768 پیکسل است.

Tablet 600 همانند تبلت‌های اندرویدی ترنسفورمر دارای یک کی‌برد فیزیکی جداگانه است که در دل خود باتری اضافی نیز دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات