مایکروسافت، تبلت 10.6 اینچی خود را با نام Surface معرفی کرد

سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۷
مطالعه 3 دقیقه
همان‌طور که دیروز هم اعلام کردیم، مایکروسافت قصد داشت در کنفرانس خود محصول جدیدی را معرفی کند. بالاخره پس از مدت‌ها انتظار این محصول جدید معرفی شد. خانم‌ها و آقایان، این شما و این هم تبلت جدید مایکروسافت به نام Microsoft Surface. در ادامه اطلاعات کامل‌ این تبلت جذاب که همین چند ساعت گذشته از تنور داغ مایکروسافت بیرون آمده، مشاهده می‌کنید.
تبلیغات

در کنفرانس مایکروسافت در لوس‌آنجلس، Steven Sinofsky به روی سن رفت تا در مورد سخت‌‌‌افزار تبلت جدید مایکروسافت یعنی Surface توضیحاتی ارائه کند:

دو تبلت با نام Suface توسط مایکروسافت عرضه شده است. یکی مجهز به پردازنده ۲۲ نانومتری Ivy Bridge اینتل و سیستم عامل ویندوز ۸ نسخه Pro و دیگری با پردازنده ARM و سیستم‌عامل RT (ویندوز RT همان ویندوز 8 مخصوص پردازنده‌های ARM است) عرضه خواهد شد.

Surface مجهز به پردازنده ARM و ویندوز RT

تبلت Surface مجهز به پردازنده ARM ، تنها 9.3 میلی‌متر ضخامت داشته و 676 گرم وزن دارد. این تبلت همچنین دارای یک پایه است که آن را به صورت عمودی نگه می‌دارد و بدنه آن نیز با لایه نازکی از منیزیم پوشانده شده است.

شما برای انتخاب حجم ذخیزه سازی این تبلت نیز دو گزینه 32 و 64 گیگابایت را دراختیار دارید. اما مهم‌ترین قسمت تبلت یعنی نمایشگر آن 10.6 اینچی از نوع ClearType HD با رزولوشن 1366x768 است.

اما تبلت دیگر مایکروسافت چه سخت‌افزاری را در دل خود جای داده است؟

Surface مجهز به پردازنده Intel و ویندوز 8

Surface دوم مجهز به پردازنده اینتل است و سیستم‌عامل Windows 8 Pro روی آن نصب شده اما ضخامت آن 13.5 میلی‌متر است و وزن آن نیز ۸۶۰ گرم است که نسبت به تبلت Surface با پردازنده ARM سنگین‌تر و ضخیم‌تر است.

این تبلت جذاب مجهز به پورت USB 3.0 بوده و بدنه‌‌ای از آلیاژ منیزیمی همانند برادر خود دارد.

حجم ذخیره‌سازی این تبلت اما بیشتر از نمونه دیگر است، یعنی کاربران بین گزینه‌های 64 و 128 گیگابایت حق انتخاب دارند. این مدل همچنین مجهز به یک قلم نیز است که در لبه تبلت قرار می‌گیرد. نمایشگر ClearType با رزولوشن Full HD این Surface جذاب به نظر می‌رسد.

هر دو مدل تبلت، با صفحه‌کلید‌ فیزیکی و متفاوت مایکروسافت که از نوع لمسی هستند، عرضه می‌شوند تا کاربرانی که زیاد تایپ می‌کنند نیز از قافله عقب نمانده و بتوانند از تبلت Surface خود بیشترین بهره را ببرند.

البته هنوز مشخص نیست که این کیبورد‌های جدید همراه با تبلت به کاربران عرضه می‌شود یا به صورت یک وسیله جداگانه دراختیار کاربران قرار می‌گیرد. برای آن دسته از کاربران که به کی‌بورد‌های فیزیکی با دکمه‌های برجسته علاقه‌مندند باید بگوییم که صفحه‌کلید فیزیکی مایکروسافت در 5 رنگ عرضه می‌شود. البته همان‌طورکه گفتیم یک صفحه‌کلید لمسی نیز برای این تبلت وجود دارد تا حق انتخاب بیشتری به کاربران بدهد.

هنوز قیمت دقیق و زمان عرضه این محصول در دست نیست. برای مشاهده قیمت و گالری تصاویر Surface با زومیت همراه شوید.

ما که از این تبلت جذاب مایکروسافت واقعا به وجد آمده ایم. آیا به نظر شما اپل و سایر تولید‌کنندگان تبلت، با دیدن Microsoft Surface نگران بازار محصولات خود شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات