موزیلا، مرورگر فایرفاکس را برای آیپد عرضه می‌کند

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
برای دستگاه‌هایی که مجهز به سیستم عامل iOS اپل هستند، مرورگر‌های زیادی وجود دارد. از این جمله می‌توان به سافاری، اتومیک، اپرا مینی و ... اشاره کرد. اما در این میان نام مرورگر فایرفاکس که طرفداران زیادی هم دارد، به چشم نمی‌خورد. موزیلا تنها یک برنامه برای کاربران آیفون عرضه کرده که اجازه همگام‌سازی صفحات کامپیوتر یا مک را به دستگاه های iOS می‌دهد. اما بر طبق گزارشات تازه، موزیلا اکنون در حال تولید مرورگری برای آیپد است. در ادامه نگاهی کلی به ویژگی‌های نمونه اولیه این مرورگر خواهیم داشت.
تبلیغات

هفته گذشته تیم طراحی موزیلا اعلام کرد که در حال کار بر روی پروژه‌ای به نام Junior است.

Junior یک مرورگر وب‌کیت برای آیپد است که ظاهر گرافیکی بسیار ساده‌ای داشته و گشت و گذار در اینترنت را بسیار آسان می‌کند.

جست و جو در اینترنت با این مرورگر بسیار ساده خواهد بود چراکه تنها سه دکمه جلوگرد، عقب‌گرد و به‌اضافه را در آن مشاهده می‌کنید. درون دکمه به‌اضافه می‌توانید سایت‌های بوک‌مارک شده، چند سایتی که اخیرا به آنها رجوع کردید و همچنین جعبه جست‌جو را مشاهده کنید. سایر ویژگی‌ها مانند چاپ نیز پنهان هستند ولی کاربران می‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند.

هدف Junior کاهش شلوغی و عرضه یک مرورگر بسیار ساده است که دسترسی به برخی از ویژگی‌های آن با استفاده از حرکات انگشت، ممکن می‌شود. Junior در مراحل اولیه تولید است بنابراین کاربران iPad نباید به زودی منتظر نسخه نهایی این مرورگر باشند.

درحال حاضر، تیم طراحی موزیلا در حال کار بر روی دو ویژگی جدید با نام Search Tab و Presence نیز هستند. Search Tab ویژگی است که می‌تواند نتایج یک جست‌جو را از سایت‌های چندگانه نمایش دهد. Presence نیز ویژگی است که به کاربران اجازه می‌دهد با دوستان و آشنایان خود در وب ارتباط داشته باشند.

شما از کدام مرورگر در دستگاه iOS، اندروید یا ویندوزی خود استفاده می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات