اسناد مربوط به Xbox 720 به بیرون درز کرد

یک‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
اسناد مربوط به Xbox 720 به بیرون درز کرد که نشان از قیمت ۲۹۹ دلار، زمان عرضه ۲۰۱۳ به همراه بازده ۶ برابر، Kinect 2 و Kinect Glasses دارد.
تبلیغات

درست است که مایکروسافت امسال برنامه‌ای برای معرفی نسل بعدی کنسول بازی ایکس‌باکس ندارد اما اسناد ۵۶ صفحه‌ای که شب گذشته به بیرون درز کرده نشان از نسل بعدی کنسول مایکروسافت در سال ۲۰۱۳ دارند.

این اسناد نشان می‌دهند که Xbox 720 از SmartGlass که در E3 معرفی شد پشتیبانی می‌کند و همچنین منوی داشبورد آن مترو ویندوز ۸ است. از موارد مهم دیگری که در این اسناد به چشم می‌خورد می‌توان به Xbox TV اشاره کرد. برای کسب جزئیات کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید.

اطلاعات مربوط به امکاناتی که مایکروسافت قصد دارد نسل بعدی کنسول بازی‌اش را از رقبا متمایز کند به بیرون درز کرده است. از جمله این موارد می‌توان به پشتیبانی از بلو-‌ری، پخش سه‌بعدی با عینک و حسگرهای اضافی اشاره کرد. درکنار تمام این موارد، ایکس‌ باکس ۷۲۰ حدود ۶ برابر سریع‌تر از ایکس ‌باکس 360 بوده و خروجی تصویر آن نیز 1080p سه‌بعدی خواهد بود.

xbox720

طراحی کنسول ایکس‌باکس ۷۲۰ به نحوی خواهد بود که امکان افزایش تعداد هسته‌های CPU و فرکانس آن وجود داشته باشد. به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در XBOX 760 از یک پردازنده ۶ یا ۸ هسته‌ای ARM یا x86 با فرکانس 2GHz و 4GB حافظه RAM DDR4 استفاده خواهد کرد اما درکنار این سخت‌افزار یک پردازنده سه هسته‌ای PPC با فرکانس 3.2GHz نیز وجود خواهد داشت تا امکان اجرای بازی‌های فعلی ایکس‌باکس ۳۶۰ نیز میسر شود.

مایکروسافت در اسناد منتشر شده از ایکس‌باکس ۷۲۰ به‌عنوان «تنها باکس مورد نیاز» برای سرگرمی در اتاق نشیمن یاد کرده است که امکان ضبط برنامه‌های تلویزیونی و یکپارچگی با ویندوز ۸ را دارد. این موضوع کار را برای تولیدکنندگان نرم‌افزارهای ویندوز فون، ویندوز ۸ و ایکس‌باکس بسیار ساده‌تر خواهد کرد.

مایکروسافت قیمت ایکس‌باکس ۷۲۰ به‌همراه کینکت ۲ را ۲۹۹ دلار تعیین کرده و طول عمر آن را نیز ۱۰ سال در نظر گرفته است. مایکروسافت همچنین انتظار دارد، ۱۰۰ میلیون دستگاه ایکس‌باکس ۷۲۰ به فروش برساند.

کینکت ۲

kinect2

به‌نظر می‌رسد نسل دوم حسگر حرکتی کینکت نیز به میزان قابل ملاحظه‌ای از نظر سخت‌افزاری و کارایی ارتقا خواهد یافت. مایکروسافت در اسناد منتشر شده به دقت بسیار بالاتر کنیکت ۲ نسبت به نسخه اول اشاره کرده و همچنین در مورد تشخیص بهتر صدا، دوربین با کیفیت‌تر RGB، پردازنده اختصاصی داخلی و دریافت دستورها حرکتی ۴ نفر به‌صورت هم‌زمان اطلاعاتی را درج کرده است.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های کینکت ۲ که در اسناد منتشر شده به آن اشاره شده پشتیبانی از ۴ نفر به‌صورت هم‌زمان است که مایکروسافت از آن به‌عنوان یک وسیله فراتر از کنترلر بازی یاد کرده است.

عینک کینکت Kinect Glasses

در اسناد منتشر شده،‌ ابزار تازه‌ای به‌نام Fortaleza یا Kinect Glasses به چشم می‌خورد که درواقع پروژه تحقیقاتی تازه مایکروسافت است که شباهت زیادی به پروژه عینک گوگل دارد. مایکروسافت از این وسیله به‌عنوان وسیله بدون نیاز به دست یاد کرده است. عینک کینکت که قرار است با ایکس‌باکس ۷۲۰ نیز سازگار شود، در سال ۲۰۱۴ وارد بازار خواهد شد. مایکروسافت اطلاعات زیادی در مورد این محصول مستند نکرده است.

نظر شما در مورد کنسول بازی ایکس‌ باکس ۷۲۰ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات