آیا سنسور ۴۱ مگاپیکسل در دوربین تلفن هوشمند اهمیت دارد؟ مقایسه PureView نوکیا با HTC One X و iPhone 4S

یک‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
آیا کاربران گوشی موبایل به عکس‌های ۴۱ مگاپیکسلی و حجیم نیاز دارند؟
تبلیغات

دوربین ۴۱ مگاپیکسلی تلفن PureView نوکیا تصاویر فوق‌العاده‌ای جذابی را ضبط می‌کند. اما اهمیت آن تا چه حد است؟ با نزدیک شدن به تاریخ معرفی نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز فون، شایعاتی مبنی بر معرفی تلفن‌های هوشمند ویندوز فون با سنسور ۴۱ مگاپیکسلی نوکیا به گوش می‌رسد. آیا این فناوری می‌تواند وضعیت برند نوکیا و ویندوزفون را در رقابت با اندروید و iOS بهتر کند؟ جزئیات کامل را در ادامه مقاله مشاهده کنید.

چند ماه پیش نوکیا دست به یک ساختارشکنی زد و سنسور ۴۱ مگاپیکسلی را روی یک گوشی قرار داد. نوکیا مدعی است این گوشی که 808 PureView نام دارد بهترین اپتیک را در دنیای گوشی‌های هوشمند دارد. اولین تصاویر ثبت شده آزمایشی عالی به نظر می‌ٰسند. اما سی‌نت پا را فراتر گذاشته و چند عکس این گوشی اچ تی سی را با نمونه‌های ثبت شده توسط iPhone 4S و HTC One X مقایسه نموده است. حال نتیجه این مقایسه چه بود؟ آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است!

PureView از سنسور عکاسی بزرگ خود به شکل نامتعارفی استفاده می‌کند. بصورت خلاصه باید بگوییم این دستگاه، فایل‌های ۴۱ مگاپیکسلی حجیم برای چاپ تولید نمی‌کند، بلکه از اطلاعات وسیعی که توسط دوربین جمع آوری می‌شود برای تهیه یک تصویر عالی استفاده می‌کند. البته این کار را خیلی خوب انجام می‌دهد. خودتان در اینجا ببینید. تقریبا در همه آزمایشات سی‌نت اعم از نور کم، تصاویر متحرک، فضای بیرون و حالت ماکرو، نوکیا PureView پیروز از میدان خارج شد.

متاسفانه تکنولوژی PureView فعلا در انحصار یک گوشی هوشمند با سیستم عامل Symbian Belle است و هنوز به طور رسمی وارد بازارهای جهانی نشده است. نوکیا چند بار گفته که این تکنولوژی را وارد سری ویندوز فون لومیا خواهد کرد، اما ابتدا باید طوفان عظیمی با این فناوری به پا کند. اگر نوکیا بتواند دوام بیاورد، که باید دوام بیاورد، به نظر ما فناوری PureView می‌تواند سکوی پرشی برای گوشی‌های ویندوز فون این کمپانی در مقابل iOS و Android باشد.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا Pureview در گوشی نوکیا می‌تواند باعث موفقیت نوکیا و بازگرداندن این شرکت به وضعیت سوددهی شود؟ دوربین تلفن هوشمند چقدر برای شما اهمیت دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات