HTC قصد دارد S3 Graphics را از آن خود کند تا تعداد پتنت‌های خود را افزایش دهد

پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
مناقشات HTC در دادگاه‌ها بر سر نقض پتنت‌ها (اختراع‌های ثبت‌شده) به خصوص در مقابل اپل، این کمپانی تایوانی را مصمم کرده تا S3 Graphics را از آن خود کند تا از مزایای ۲۷۰ اختراع مهم ثبت شده این شرکت استفاده کند. بنا به گزارشاات، HTC تصمیم گرفته تا خرید S3 Graphics را قطعی کند. این کار به این کمپانی کمک می‌کند تا موقعیت خود را در دعواهای پتنتی‌اش با اپل بهتر کند. طبق گزارشات رسیده، مشاور اصلی HTC، گریس لی در مجمع عمومی سالانه سهامداران شرکت از تصمیم این کمپانی برای به چنگ آوردن S3 Graphics خبر داده است.
تبلیغات

او گفت: «ما فکر می‌کنیم که کارنامه پتنت‌های S3 بسیار قوی و معتبر هستند، و ما تصمیم گرفته‌ایم که کار خرید S3 را پس از ارزیابی‌های دقیق و محتاطانه تمام کنیم».

هم اکنون S3 مالک حدود ۲۷۰ اختراع ثبت شده است، که مجوز برخی از آنها برای کمپانی‌هایی چون مایکروسافت، نینتندو و سونی صادر شده است. اگر HTC این خرید را تکمیل کند، روی این پتنت‌ها کنترل خواهد داشت که موقعیتش را در مناقشات حقوقی مربوط به پتنت‌ها، به خصوص دعواهای حقوقی‌اش با اپل بهتر خواهد کرد.

HTC در ابتدا تصمیم داشت S3 Graphics را با هزینه ۳۰۰ میلیون دلار در جولای ۲۰۱۱ بخرد. اما وقتی این کمپانی در اواخر همان سال چند مناقشه حقوقی مربوط به نقض پتنت‌ها را به اپل واگذار کرد، دوباره برای خرید S3 ارزیابی‌های خود را از نو آغاز نمود.

در آن دادگاه یک قاضی دو مورد از ۱۰ ادعای اپل علیه این کمپانی را پذیرفت که منجر به منع قانونی فروش آن دسته از محصولات HTC که ناقض پتنت اپل بودند، در آمریکا شد. اجرای این حکم از آوریل سال جاری آغاز شد.

اگر از کاربران قدیمی کامپیوتر باشید حتما مارک S3 و کارت‌های گرافیک خوش‌قیمت آن را به خاطر دارید، S3 پس از قدرت گرفتن رقبای قدرتمندش همچون Nvidia با کارت‌های گرافیک GeForce مجبور به ترک بازار شد. اما نکته‌ای که شاید برای شما هم سئوال باشد این است که چطور S3 که مدت‌هاست در بازار حضور ندارد هنوز از بین نرفته است؟ شاید دلیل اصلی آن درآمد حاصل از پتنت‌ها یا همان اختراع‌های ثبت‌شده این شرکت باشد.

اخیرا دو تلفن HTC یعنی One X و EVO 4G LTE با تاخیر، وارد بازار ایالات متحده شد و دلیلش «بررسی محموله‌ها بود که معمولا پس از دادگاه‌های این چنینی اعمال می‌شود.» طی این بررسی‌ها محصولات بازرسی می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که قوانین را نقض نمی‌کنند.

البته در نهایت هر دو این تلفن‌ One X و EVO 4G این آزمون را پشت سر گذاشتند و توانستند وارد بازار آمریکا شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات