App Center فیس‌بوک دقیقاً به چه دردی می‌خورد؟

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
فیس‌بوک، App Center یا مرکز برنامه‌های کاربردی خود را راه‌اندازی کرد، اما هنوز کاربران به درستی نمی‌دانند چطور باید از این سرویس استفاده کنند.
تبلیغات

در واقع فروشگاه نرم‌افزار فیس‌بوک چه کاربردی برایشان دارد. آیا App Center فیس‌بوک انتخاب نر‌م‌افزارهای موبایل (اندروید و iOS) را ساده می‌کند یا کار را پیچیده‌تر می‌کند؟ در این مقاله می‌کوشیم جوانب بیشتری از این موضوع را از نظر بگذرانیم، با ما همراه باشید!

همکاران مارک زاکربرگ جوان در فیس‌بوک تاکنون بیش از 600 برنامه کاربردی را در App Center، بخش تازه تاسیس این شبکه اجتماعی گردآوری کرده‌اند. علی‌رغم اینکه تمامی این برنامه‌ها جدید نیستند، در این مکان به سادگی می‌توان به همگی آن‌ها دسترسی داشته و به سهولت آن‌ها را در گوشی هوشمندمان همگام‌سازی نماییم.

اما واقعاً چه تغییری رخ داده است؟ هم‌اکنون می‌توان با مراجعه به نشانی Facebook.com/appcenter برنامه دلخواهی که مایلید بر روی گوشی اندروید یا اپلی‌تان نصب شود را برگزینید. پس از این مرحله این برنامه‌ها در قالب یک پیغام در برنامه موبایل فیس‌بوک نمایش داده می‌شود. کافی است بر روی آن کلیک بزنید تا از طریق گوشی‌تان به نرم‌افزار مربوط به دانلود برنامه‌ها (در اندروید به Google Play و در iOS به iTunes) ارجاع داده شوید. اما هنوز لازم است تا به صفحه برنامه‌ها در حساب کاربری فیس‌بوک‌تان سری بزنید و برنامه دانلود شده را تایید نمایید.

خیلی پیچیده و گیج کننده است، مگر نه؟ اما می‌توان از این بخش استفاده مفیدتر و منطقی‌تری نیز برد! مد نظر داشته باشید پس از دریافت یک برنامه از این طریق، زمانی که دوستانتان به این مرکز رجوع می‌کنند، قادر به مشاهده برنامه‌هایی که دریافت کرده و استفاده می‌کنید خواهند بود.

بدین ترتیب، می‌توان آن را بیشتر به مرکزی برای پیشنهاد برنامه تعبیر کرد تا یک فروشگاه صرف. به خصوص برای کاربران تازه کاری که اخیراً گوشی هوشمندی تهیه کرده‌اند می‌تواند منبع مناسبی در معرفی نرم افزارهای مفید باشد. علی‌رغم وجود سایت‌های متعدد معرفی و بررسی نرم افزار، این مکان در حقیقت مشابه نمایشگاهی است که می‌توان از انتخاب دوستان و آشنایان اطلاع حاصل نموده و با برنامه‌های محبوب کاربران آشنا شد.

برای نمونه؛ شخصاً سعی کردم برنامه پین‌ترست (Pinterest) را از طریق حساب کاربری‌ام در فیس‌بوک فعال کنم. به همین خاطر از طریق رایانه همراهم سری به App Center فیس‌بوک زدم و پس از ورود، بر روی نشانه‌ی برنامه کلیک زده و گزینه «ارسال به گوشی» را انتخاب کردم.

بلافاصله بر روی گوشی آیفونم پیغامی دریافت کردم مبنی بر اینکه برنامه فوق در بخش برنامه‌های کاربردی حساب فیس‌بوک اینجانب موجود است. از طریق گوشی به همین بخش سر زدم و از آنجا مستقیماً به برنامه Pinterest هدایت شدم. از آن پس بود که دوستانم قادر بودند پس از سر زدن به App Center پی ببرند که من از چنین برنامه‌ای استفاده می‌کنم.

گفتنی است، در ژانویه گذشته فیس‌بوک اعلام کرده بود حدود 60 برنامه را در تایم لاین و اپن گراف مجتمع کرده است به نحوی که اشتراک گذاری بیش از پیش ساده شده و توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود راحت‌تر از گذشته برنامه‌های خود را در فیس‌بوک منتشر کنند. حال App Center این امکان را فراهم می‌کند تا برنامه‌ها با سرعت بیشتر و بهتری در بین کاربران جا بیافتند.

نظر شما چیست؟ آیا App Center فیس‌بوک می‌تواند جایگاهی که فیس‌بوک مد نظر دارد را در بین کاربران بیابد؟ ما را از تجربه‌های شخصی کار با App Center مطلع کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات