کتاب جادویی سونی با نام واندربوک، پدیده ای فراتر از یک کتاب‌خوان الکترونیکی

دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
«کتاب طلسم‌ها» اثر جی کی رولینگ این بار به جای چاپ کاغذی، از طریق واندربوک سونی عرضه می‌شود.
تبلیغات

این کتاب در وندربوک سونی با استفاده از پلی استیشن قابل خواندن بوده و با استفاده از دوربین و کنترلر Move سونی کنترل می‌شود. تصور کنید یک کتاب جادویی که تصاویر و شخصیت‌های متحرک دارد را ورق می‌زنید. واندربوک همان کتاب طلسم‌ها و جادوهاست که توانسته به کمک نبوغ همیشگی چشم بادامی‌ها تجربه خواندن را با سرگرمی و فن‌آوری همراه کند.

اسباب بازی؟ کتاب خوان الکترونیکی؟ یا تجربه ای نوین در دنیای دیجیتال؟ هنوز مشخص نیست محصول تازه شرکت سونی الکترونیک که در نمایشگاه E3 امسال معرفی شده، چیست. پدیده ای که حقیقتاً فراتر از کتاب خوان‌های الکترونیکی معمول است.

واندربوک (Wonderbook) پلتفرم سخت‌افزاری جدیدی است که به اعتقاد سخنگوی شرکت سونی که در کنفرانس مطبوعاتی نمایشگاه E3 حضور یافته بود، همانا تولدی تازه برای کلمات و راهی جادویی در جان بخشی به آن‌ها است. واندربوک در نگاه اول بسیار جذاب بوده و بیشتر به معجونی بی‌نظیر از ترکیب سرگرمی، حقیقت و انیمیشن می‌ماند تا ابزاری کاربردی!

واندربوک نه تنها ظاهر زیبا و جذابی دارد، بلکه ضد آب و دارای شش صفحه بوده و این صفحات شباهت زیادی به کتاب‌های داستان کودکانه دارد. این کتاب را باید در فاصله‌ای معین از دوربین کنسول پلی استیشن روی زمین قرار داد. با در دست نگاه داشتن کنترلر PS Move، صفحات آن در تلویزیون به همراه انیمیشن‌های جذابی به نمایش در می‌آید که جلوه ای بسیار جذاب و خاص می سازد. در حقیقت تصاویر متحرک آن که حاصل نقاشی‌های دستی است، جلوه ای افسانه‌ای و هری پاتر گونه را القا کرده و گاه و بیگاه اجسام سه‌بعدی از دل آن بیرون می‌آیند.

با استفاده از واندربوک، کنترلر PS Move تبدیل به ابزاری برای جادوگری می‌شود و می‌توان بدین وسیله تا 20 جادوی مختلف را در برخی از صفحات کتاب انجام داد. برای این منظور، کاربر می‌تواند دستورالعمل‌هایی که بر روی صفحه به نمایش درمی آید را بکار بندد.

واندربوک سونی بیشتر ابزاری برای سرگرمی است تا مطالعه، و از آنجا که یکی از آثار جی کی رولینگ در این ابزار الکترونیکی گنجانده شده ، می‌توان آن را هدیه ای خوب برای تقدیر از کارنامه درخشان کودکمان دانست، به خصوص آن‌ها که یک کنسول پلی استیشن 3 در خانه دارند!

برای مشاهده ویدئو و گالری تصاویر این محصول جذاب ، به مقاله "وندربوک سونی در نمایشگاه E3" مراجعه نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات