اولین نفری باشید که از بهترین برنامه رایگان هفته در فروشگاه نرم‌افزاری اپل مطلع می‌شود

یک‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۴
مطالعه 5 دقیقه
اپل هر هفته، بهترین برنامه‌های نرم‌افزاری رایگان مخصوص iOS خود را در App Store معرفی می‌کند. این برنامه‌های رایگان بسیار پرطرفدار بوده و کاربران زیادی آنها را در آیپد یا آیفون خود نصب و امتحان می‌کنند. اگر شما هم تمایل دارید این App ها را از دست نداده و همواره از برنامه‌های نرم‌افزاری جدید App Store مطلع شوید، در ادامه مقاله با ما همراه شوید.
تبلیغات

یکی از راه‌ها برای اطلاع از App های جدید App Store، استفاده از برنامه Free App of The Week است. این برنامه اخیرا توسط اپل معرفی شده ولی هنوز عرضه نشده است. Free App of The Week قرار است هر هفته بهترین App ها را به شما معرفی کند. بی صبرانه منتظر این اپلیکیشن هستیم. ولی پیش از عرضه این App قصد داریم روش دیگری برای اطلاع از بهترین App های هفته، به شما آموزش دهیم.

ولی اگر قصد دارید، از جذاب‌ترین نرم‌افزار‌های رایگان iOS در ایمیل، فیس‌بوک، توییتر و یا ... مطلع شوید، می‌توانید از سایت IfThisThenThat استفاده کنید.

همانطور که پیشتر در قسمت وب‌لینک‌های زومیت توضیح دادیم، به کمک سایت IfThisThenThat می توانید امور مختلف را به شرطی که اتفاق خاصی رخ دهد انجام دهید. این وب سایت به شبکه های اجتماعی و سرویس های مختلف آنلاین متصل می‌شود و کارهای بسیار جالبی را برایتان انجام می‌دهد. به عنوان مثال می توانید به این وب سایت بگوید اگر کسی شما رو به یک عکس در فیس بوک تگ کرد برای شما اس‌ام‌اس و یا ایمیل بفرستد، یا مثلا اگر تصویر پروفایل خود در فیس‌بوک را عوض کردید، تصویر پروفایل توییتر شما نیز تغییر کند، یا اگر مطلب جدیدی به Feed Reader گوگل اضافه شد آن را به Evernote نیز اضافه کند، یا به عنوان مثال اگر فردا هوا بارانی بود یک ایمیل به اکانت جیمیل شما ارسال کند. اگر با دقت تنظیمات این وب سایت را انجام دهید بسیاری از امور مورد نیاز شما را بصورت خودکار انجام می دهد.

حال قصد داریم با استفاده از این سایت کاربردی، از اخبار App های رایگان و جدید App Store مطلع شویم.

قدم اول) ورود به سایت ifttt

ifttt-1

ابتدا وارد سایت ifttt شوید و دکمه Join را انتخاب کنید. در صفحه بعدی اطلاعات درخواست شده را وارد کنید و Create Account را کلیک کنید.

قدم دوم) تعریف وظیفه در ifttt

اکنون زمان آن است که یک وظیفه جدید در سایت تعریف کنید. در صفحه باز شده به انتهای صفحه رفته و Create New Task را کلیک کنید.

قدم سوم) تعریف وظیفه برای This

ifttt-2

بر روی عبارت This کلیک کنید، اکنون از روی آیکون‌های باز شده، عکس توئیتر که یک پرنده آبی است، را انتخاب کنید.

ifttt-twitter

پس از آن به قسمت دیگری هدایت می شوید. در این قسمت گزینه New Tweet from Search را برگزینید.

ifttt-5

اکنون نوبت به فعال کردن توییتر است، دکمه Activate را کلیک کنید.

اگر قبلا اکانت توئیتر خود را فعال کردید، در این مرحله وارد حساب کاربری توییتر شده و Authorize App را انتخاب کنید. در غیر اینصورت، Sign Up در گوشه بالا سمت راست صفحه را انتخاب نمایید و اطلاعات درخواست شده برای فعال سازی اکانت توییتر را در این قسمت وارد نمایید.

ifttt-3

پس از فعال یا وارد کردن اکانت توییتر، کمی صبر کنید تا عبارت Done را مشاهده کنید. با کلیک بر روی Done مجددا به صفحه ifttt بازگردانده می شوید.

ifttt-4

در این صفحه Continue to the Next Step را انتخاب کنید.

قدم چهارم) کپی کردن یک خط کد

اکنون باید عبارت زیر را در باکس باز شده، کپی کرده و Create Trigger را کلیک کنید.

#FreeAppoftheWeek from:AppStore

قدم پنجم ) نحوه اطلاع‌رسانی (ما ایمیل را انتخاب کردیم)

اکنون بر روی عبارت That کلیک کرده و سپس آیکون ایمیل را انتخاب کنید. در صفحه بعد، Send An Email را انتخاب کنید تا به صفحه بعدی هدایت شوید. (شما می توانید به جای ایمیل، نحوه اطلاع رسانی دیگری را انتخاب کنید)

ifttt-email

قدم آخر) ارسال اطلاعات به ایمیل

در فرم آخر، قسمت‌هایی که با قرمز مشخص شده‌اند را با اطلاعات خود پر کرده، و دکمه Create Action را انتخاب کنید.

  • به جای YourID@YourDomain.com آدرس ایمیل خود را تایپ کنید.
  • به جای عبارت New Free App Realesed، عبارتی که تمایل دارید در قسمت موضوع ایمیل نمایش داده شود را تایپ کنید.
  • به جای TwitterUserName نیز نام کاربری خود در توئیتر را تایپ کنید.
ifttt-6

اگر تمایل دارید نحوه اطلاع رسانی به جای ایمیل از طرق دیگری صورت بپذیرد، تنها کافی است در قدم پنجم، روش دیگری را انتخاب کنید.

در مرحله آخر یک تعریف مناسب به دلخواه (مثلا: Free App Announcement) برای این وظیفه انتخاب کرده و در Description تایپ کنید.

کار اطلاع رسانی به شما توسط سایت IFTTT به اتمام رسید، شما تمایل دارید چه وظایف دیگری را با استفاده از این سایت به خود یادآوری کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات