مایکروسافت: نرم‌افزارهایی که دکمه استارت در ویندوز 8 را فعال می‌کنند، مسدود خواهند شد

جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که می‌دانید مایکروسافت شدیدا در حال کار بر روی ویندوز 8 بوده و قصد دارد آن را هرچه زودتر عرضه کند. قرار است در ویندوز 8 دیگر خبری از دکمه استارت همیشگی، نباشد. اما بعضی از کاربران از این موضوع خیلی راضی نبودند و به همین دلیل برنامه و روش‌های مختلفی برای فعال‌سازی دکمه استارت در ویندوز ۸ عرضه شد. حال مایکروسافت تاکید کرده به هکرها و برنامه‌هایی که ظاهر رابط گرافیکی ویندوز 8 را تغییر داده و دکمه استارت را در ویندوز 8 فعال می‌کنند، اجازه کار و توسعه را نخواهد داد.
تبلیغات

بنا به گزارش سایت‌های معتبر، مایکروسافت، در حال تلاش برای حذف کد‌های فعال کننده دکمه استارت است. علاوه بر این مایکروسافت تمایل ندارد به هیچ‌کابر یا نرم‌افزاری اجازه فعال کردن ماژول‌های قدیمی که در ویندوز 8 محدود یا حذف شده‌اند را بدهد.

گزارشات حاکی از آنند که بسیاری از نرم‌‌افزار‌های هک رابط گرافیکی که بر روی نسخه Consumer Preview ویندوز 8 تست و قابل نصب بودند، بر روی نسخه Release Preview کار نمی‌کردند. چراکه مایکروسافت قسمتی از کد‌های مربوط به استارت ویندوز را حذف کرده و این نرم‌افزارها نیز از کار افتاده بودند.

با وجود بالا گرفتن بحث‌ها در رابطه با رابط کاربری ویندوز ۸ (Metro)، مایکروسافت تمایلی به ارائه یک گزینه انتخابی برای نمایش دسکتاپ به حالت قدیمی نشان نمی‌دهد. علاوه‌بر این مایکروسافت در تلاش است توسعه‌دهندگان را به تولید نرم‌افزار‌های سازگار با Metro تشویق کند.

تحلیلگران تصور می‌کنند که حداقل نسخه Business ویندوز 8 باید قابلیت اتصال مستقیم به دسکتاپ بدون مشاهده Metro را داشته باشد ولی ظاهرا مایکروسافت چنین تصمیمی نداشته و تمایل دارد دائما Metro را به کاربران نمایش دهد.

نظر شما در این باره چیست؟ دلیل رفتار مایکروسافت بر تاکید حذف دکمه استارت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات