Lumia 900 در آزمایش خوانایی نمایشگر در نور شدید، بهترین شناخته شد، Galaxy S و iPhone 4 در رتبه بعدی قرار گرفتند

سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
مطالعه 1 دقیقه
شدت روشنایی در صفحه نمایش لومیا ۹۰۰ از رقبای آن بیشتر است و همین عامل باعث شده عملکردی بهتری زیر نور خورشید داشته باشد.
تبلیغات

تلفن ویندوی Lumia 900 نوکیا از نظر وضوح و خوانایی متون در نور شدید روز به عنوان بهترین تلفن دنیا شناخته شد. وب سایت تخصصی DisplayMate هفته‌ شلوغی را پشت سر گذاشته و در لابراتور خود به مقایسه نمایشگرهای مختلف از نظر شفافیت و وضوح در نور روز پرداخته است. نتیجه آزمایشات نشان دهنده بالاترین بازده نمایشگر گوشی نوکیا نسبت به رقبا است.

در این آزمایش توانایی نمایشگرهای مختلف در افزایش میزان روشنایی نور برای مقابله با نور شدید خورشید و نمایش تصاویر در محیط باز، مورد بررسی قرار گرفته است. قابلیتی که باعث می‌شود بتوانید از تلفن و یا تبلت خود در محیط بیرون نیز به راحتی استفاده کنید.

برخی از تلفن‌های پیشرفته نوکیا از جمله Lumia 900 مجهز به فناوری ClearBlack این شرکت هستند که با بکارگیری فیلترهای پلاریزه انعکاس نور را کاهش می‌دهد. فناوری ClearBlack نوکیا حتی روی نمایشگر AMOELD لومیا ۹۰۰ نیز به خوبی کار می‌کند.

همانطور که می‌دانید نمایشگرهای AMOLED همواره به خاطر عدم وضوح مناسب در نور شدید و شدت روشنایی کم مورد نقد قرار می‌گیرند اما نوکیا با اضافه کردن فیلترهای خاص خود باعث افزایش خوانایی متون و افزایش وضوح تصویر در نور شدید شده است.

در این آزمایش نمایشگر آیفون ۴ فاصله زیادی با نمایشگر Lumia 900 ندارد ولی به همراه نمایشگر Galaxy S در رتبه بعدی قرار گرفته‌اند.

نکته قابل توجه این آزمایش در این است که بالاخره نوکیا توانسته ضعف نمایشگرهای AMOLED در مقابل نور مستقیم خورشید را رفع کند. البته در این آزمایش نمایشگر گوشی جدید مانند HTC One X و یا Sony Xperia S مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.

جزئیات کامل را به همراه نمودارهای مقایسه‌ای در DisplayMate مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات