کاهش میانگین سرعت اینترنت جهانی به 2.3 مگابیت در ثانیه

شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
سرعت جهانی اینترنت به شدت در حال رشد است و با توجه به افزایش استفاده از اینتنرت بین کاربران، سرویس‌دهندگان نیز در حال ثبت رکورد تازه هستند.
تبلیغات

اینترنت دیگر یک رویای فانتزی و ابزاری برای بازی و سرگرمی بچه‌های دبیرستانی نیست. در دنیای امروز اینترنت بستر توسعه و یکی از زیرساخت‌های هر جامعه است. پدیده‌ای که واحد آن سرعت است؛ هر چه سرعت بیشتر، توسعه بیشتر، رفاه بیشتر و رضایتمندی بالاتر. اما این پدیده که دنیای ما را چند سالی است منقلب کرده، به طور جهانی با کاهش چشم‌گیری روبرو شده است. در ادامه به آمار سرعت اینترنت جهانی توجه بفرمایید.

بنا به گزارش وضعیت اینترنت که توسط موسسه Akamai ارائه شده است، در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی، میانگین سرعت اینترنت در سطح جهان با کاهش 14 درصدی مواجه بوده و به رقم 2.3 مگابیت بر ثانیه رسیده است. البته در گزارش این موسسه هیچ اشاره ای به عوامل کاهش سرعت اینترنت نشده است.

گفتنی است تا کنون سرعت اینترنت با رشد سالانه 19 درصد همراه بوده است و آمار کاهش سرعت تنها مربوط به 3 ماهه پایانی سال گذشته است. هم‌اکنون این نگرانی وجود دارد که آیا این روند رو به رشد سالانه سرعت اینترنت می تواند باز هم ادامه داشته باشد یا خیر. از این گذشته دغدغه کارشناسان بر وجود عاملی مزاحم است که ممکن است موجب کاهش سرعت اینترنت در دراز مدت گردد.

Screen Shot 2012-05-01 at 12.49

سرعت متوسط اینترنت در ایالات متحده امریکا چیزی در حدود 5.8 مگابیت بر ثانیه است. این عدد نشان‌دهنده افت سرعت 5.3 درصدی اینترنت در ایالات متحده است. بدین ترتیب در فهرست 50 کشور برتر از نظر سرعت اینترنت، ایالات متحده در مقام سیزدهم قرار می‌گیرد. گفتنی است در بخشی از این گزارش اشاره شده که برترین شهر در ایالات متحده امریکا، بوستون با سرعت متوسط 8.4 مگابیت بر ثانیه است.

در همین حال، صدر این جدول از آن آسیایی‌هاست. کره جنوبی، ژاپن و هنگ کنگ با آن همه کاربر چشم بادامی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را با افتخار فتح کرده اند. از همه مهمتر، کره‌ای ها با سرعت نجومی 17.5 و ژاپن و هنگ کنگ هم مشترکاً با سرعت 9.1 مگا‌بیت بر ثانیه وب را در می نوردند. به راستی که کره جنوبی بهشت خوره‌های اینترنتی است!

جالب اینکه با وجود رشد منفی سرعت اینترنت در سطح جهانی و اغلب کشورها به صورت مجزا، کره و ژاپن تنها ممالکی هستند که با رشد مثبت 4.7 و 2.3 درصدی همچنان بر شتاب خود می افزایند. شایان ذکر است پیش از این، متوسط رشد سالانه سرعت اینترنت در این دو کشور به ترتیب 28 و 10 درصد بوده است.

نظر شما در مورد سرعت اینترنت در این کشور‌ها چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات