چگونه کامپیوتر خود را با استفاده از یک فلش مموری قفل کنیم؟

جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مایل هستید تنها کامپیوترتان در زمانی که یک فلش‌مموری از قبل برنامه‌ریزی شده به آن متصل است قابل استفاده باشد؟
تبلیغات

اگر قصد دارید کامپیوتر خود را بیش از پیش ایمن کرده و به دیگران اجازه ندهید که به اطلاعات کامپیوتر شما دسترسی داشته باشند، بد نیست از قفل‌های سخت افزاری استفاده کنید. مثلا کاری کنید که قفل کامیپوترتان تنها با استفاده از یک فلش مموری خاص که همواره همراه شماست، باز شود. در ادامه به شما آموزش خواهیم داد که USB خود را به یک قفل سخت‌افزاری برای کامیپوترتان تبدیل کنید.

شما می‌توانید هر بار که USB خود را به کامپیوترتان متصل می‌کنید، قفل PC خود را باز کنید. اما اگر این USB را به کامپیوتر متصل نکنید، دیگران به راحتی قادر به باز کردن قفل سیستم شما نیستند. در صورت از دست دادن این USB استفاده از کامپیوتر برای دیگران غیرممکن می‌شود. البته شما می‌توانید یک رمز عبور نیز دراین برنامه تعریف کنید تا زمانیکه USB را گم کردید، بتوانید به سیستم وارد شوید.

برای انجام این کار تنها کافی است برنامه 1.5 مگابایتی Predator Free را دانلود و نصب کنید.

بعد از اینکه نصب برنامه به پایان رسید، آن را اجرا کنید. بعد از اتمام نصب، یک پیغام بر روی صفحه مشاهده می‌کنید که از شما می‌خواهد فلش مموری خود را به سیستم متصل کرده و تنظیمات مورد نظر و رمز عبور خود را تعیین کنید.

lock-pc-with-usb-0

پس از اعمال تنظیمات دکمه OK را فشار دهید و اکنون PC شما مجهز به یک قفل سخت افزاری است.

lock-pc-with-usb-1

اگر نرم‌افزار دیگری سراغ دارید که می‌تواند امنیت سیستم را از طریق قفل‌های سخت‌افزاری بالا ببرد، آن را در بخش نظرات به ما معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات