گیگابایت سبک‌ترین لپ‌تاپ دنیا، X11 را با وزن ۹۷۵ گرم معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گیگابایت چندی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد سبک‌ترین لپ‌تاپ روی کره زمین را معرفی کند حالا امروز این شرکت تایوانی ادعای خود را به اثبات رسانده و لپ‌تاپ ۱۱.۶ اینچی X11 را که تنها ۹۷۵ گرم وزن دارد به نمایش در آورده است. گیگابایت عنوان سبک‌ترین لپ‌تاپ روی کره زمین را برای این محصول انتخاب نموده اما بعید می‌دانیم روی مریخ نیز لپ‌تاپی به این سبکی وجود داشته باشد. اگرچه X11 از نظر ابعاد مشابه نت‌بوک‌ها است اما به لطف پردازنده نسل سوم اینتل سرعت و بازده آن بسیار بالا خواهد بود. مشخصات فنی X11 به همراه گالری تصاویر مربوط به آن را در ادامه مشاهده نمایید.
تبلیغات

X11 مجهز به نسل سوم پردازنده‌های اینتل (Ivy Bridge)، حافظه DDR3 RAM با ظرفیت 4GB، تراشه HM77 مادربرد، حافظه ذخیره سازی SSD با ظرفیت 128GB و گرافیک Intel HD 4000 است.

در لبه چپ X11 پورت‌‌های USB 2.0، Display Port و اسلات کارت خوان microSD وجود دارد و در لبه راست نیز یک پورت USB 3.0 تعبیه شده است. هرچند در مشخصات فنی این محصول پورت شبکه گیگابیتی نیز ذکر شده اما این پورت در تصاویر X11 قابل مشاهده نیست!

نمایشگر LED و ۱۱.۶ اینچی X11 دارای رزولوشن 1366x768 پیکسل می‌باشد و وب‌کم آن نیز ۱.۳ مگاپیکسلی است. از دیگر مشخصات فنی X11 می‌توان به باتری 4,730mAh، کی‌برد چیکلت و تاچ‌پ بدون دکمه اشاره کرد.

Gigabyte X11 قرار است با قیمت بین ۹۹۹ تا ۱۲۹۹ دلار با مشخصات فنی مختلف وارد بازار شود. انتظار می‌رود گیگابایت این محصول را در نمایشگاه Computex که هفته آینده برگزار خواهد شد به نمایش عموم در آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات