تیم‌کوک: یکپارچه‌سازی عمیق‌تر iOS با فیس‌بوک، گوش به زنگ باشید

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
تاریخچه همکاری نا‌به‌سامان اپل و فیس‌بوک ید طولایی دارد. تاجایی که استیو جابز، مدیر عامل مرحوم اپل، اعلام کرده بود که همکاری با فیس‌بوک دشوار و طاقت‌فرسا است. در کنفرانس D10 نیز از تیم کوک، مدیرعامل فعلی اپل، در مورد همکاری این دو کمپانی سئوال شد. وی نیز پس از چند پاسخ کوتاه به گزارشگران اعلام کرد: گوش به زنگ باشید. وی همچنین بصورت مختصر اعلام کرد که در آینده iOS بیش از پیش با فیس‌بوک یکپارچه خواهد شد.
تبلیغات

همان‌طور که می‌دانید در سیستم عامل iOS نسخه 5، راه‌های زیادی برای اشتراک گذاری اطلاعات در توییتر وجود دارد. در واقع توییتر به نحوی در تار و پود iOS 5، یکپارچه شده است. اما راه‌های دسترسی و اشتراک گذاری در فیس‌بوک خیلی زیاد نیست.

گزارشگران در این مورد از Tim Cook مدیر عامل جدید فیس‌بوک سئوالاتی کردند و وی در پاسخ اعلام کرد:

فیس‌بوک کمپانی بسیار بزرگی است و من آنها را تقدیر می‌کنم. رابطه ما کمی دشوار است. من از همکارم Sherly درخواست می کنم که در وقتی دیگر، بیشتر در مورد رابطه‌ اپل و فیس‌بوک، برای شما توضیح دهد.

اما تیم کوک باز هم با پرسش گزارشگران مواجه شد: آیا طبق گفته استیو جابز رابطه با فیس‌بوک طاقت‌فرسا است؟ آیا به نظرتان نباید حتما فیس‌بوک را هم مانند توئیتر، در iOS دخیل کنید؟

کوک سپس ادامه می‌دهد:

فیس‌بوک سبک خاص خود را داد. در واقع فیسبوک چند صد میلیون کاربر دارد. ما تمایل داریم آنها بهترین تجربه استفاده از فیسبوک را روی پلتفرم ما داشته باشند. اپل می تواند بیشتر از اینها، با فیسبوک همکاری کند؛ پس گوش به زنگ باشید.

با این توضیح تیم کوک، گزارشگران دیگر در مورد فیس‌بوک سوالی نپرسیدند.

به نظر شما منظور تیم از این حرف چه بوده است؟ آیا همکاری‌ اپل را با فیس بوک گسترش می‌یابد؟ یا اثری از بیشتر شدن فیسبوک در iOS نخواهیم دید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات