آموزش جیل‌برک دائمی نسل سوم آیپد و دیگر ابزارهای مجهز به iOS 5.1.1

شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۳
مطالعه 4 دقیقه
قصد جیلبرک آیفون یا آیپد مبتنی بر iOS 5.1.1 خود دارید این راهنمای برای شما است.
تبلیغات

دیروز نسخه ۲ نرم‌افزار فوق‌العاده Absinthe 2.0 منتشر شد با این نرم‌افزار به آسانی هرچه تمام‌تر و تنها با فشار دادن یک کلیک می‌توانید تمام‌ابزارهای مبتنی بر iOS 5.1.1 شامل نسل‌سوم آیپد و آیفون 4s را جیل‌برک کنید البته تنها ابزاری که با این نرم‌افزار نمی‌توان جیل‌برک کرد آیپد ۲‌های جدید مجهز به تراشه ۳۲‌نانومتری A5 است. پس اگر انتظار جیل‌برک کردن iPad جدید (نسل سوم آیپد) خود را داشته و یا آیفون یا آیپاد خود را هنوز جیل‌برک نکرده‌اید آموزش ساده‌ای که در ادامه آمده است را دنبال کنید.

با Absinthe 2.0 می‌توانید تمام ابزارهای مجهز به iOS از آیفون‌ها تا آیپدها و آیپادها را جیل‌برک کنید، تنها ابزاری که نمی‌توان با این نرم‌افزار جیل‌برک کرد، آیپد ۲‌های تازه تولید شده اپل است. البته تیم تولید کننده Absinthe اعلام کرده که پشتیبانی از این آیپد ۲ ها نیز به زودی اضافه خواهد شد. نکته بسیار خوب در نسخه ۲ این نرم‌افزار آسانی جیلبرک کردن است در این نسخه نیازی به وارد شدن به حالت DFU نیست و نرم‌افزار تمام موارد را بصورت خودکار انجام می‌دهد و شما تنها نظاره گر روند رهایی ابزار خود از محدودیت‌های اپل هستید.

پیش از شروع عملیات جیل‌برک ابتدا ابزار خود را به کامپیوتر متصل کرده و از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. بدین منظور می‌توانید مقاله "آموزش قدم به قدم نصب iOS 5، اقدامات قبل از نصب "را مطالعه کنید و یا به راحتی آی‌تیونز خود را باز نموده و از لیست سمت چپ و از قسمت Device، ابزار خود را انتخاب و برروی آن کلیک راست کرده و سپس از منو باز شده Backup را انتخاب کنید:

1 Absinthe 2

برای استفاده از Absinthe 2.0 باید حتما iOS ابزار شما نسخه ۵.۱.۱ باشد برای آگاهی از نسخه فعلی سیستم‌عامل خود وارد Setting شده و سپس وارد General و پس از آن About شوید در قسمت Version می‌توانید نسخه iOS خود را مشاهده کنید.

اگر iOS شما 5.1 است برروی آپدیت کلیک کنید تا بصورت خودکار iOS شما به نسخه 5.1.1 بروز شود این عملیات کمتر از ۵ دقیقه طول می‌کشد در غیراینصورت برای بروز رسانی سیستم‌عامل iOS خود به نسخه 5.1.1 به مقاله "آموزش قدم به قدم نصب iOS 5 " مراجعه کنید. دقت داشته باشید که این راهنما برای نسخه ۵ است ولی از همین روش برای بروز رسانی به نسخه ۵.۱.۱ نیز می‌توانید استفاده کنید فقط به جای دانلود نسخه ۵ نسخه ۵.۱.۱ را دریافت کنید.

همچنین پیش از شروع جیل‌برک اگر برروی ابزار خود رمز عددی گذاشته‌اید می‌بایست آن را غیرفعال کنید بدین منظور از قسمت Setting وارد General و پس از آن وارد Passcode Lock شده و Turn Passcode Off را لمس نمایید.

مراحل جیل‌برک کردن iOS با نرم‌افزار Absinthe 2.0

مرحله اول: پس از بک‌اپ گرفتن از اطلاعات خود بهتر است کلیه اطلاعات خود را از روی آپید، آیپاد یا آیفون خود پاک کنید تا عملیات جیل‌برک با سرعت بالاتری انجام شود قبل از انجام این مرحله مطمئن شوید که از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید. سپس وارد Setting و General و Reset شده و گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب نمایید. این عملیات باعث پاک شدن کلیه اطلاعات شما خواهد شد. جیلبرک کردن iOS بدون انجام این کار نیز امکان‌پذیر است؛ اما اگر حجم اطلاعات ذخیره شده شما برروی ابزار اپلی زیاد باشد، مدت زمان زیادی برای جیل‌برک کردن نیاز خواهید داشت.

2 Absinthe 2

مرحله دوم: ابتدا نرم‌افزار Absinthe 2.0 را از لینک‌های زیر دریافت کنید و سپس فایل زیپ را از حالت فشرده خارج نموده و فایل اجرایی را اجرا کنید. پس از اجرای فایل exe، فایل‌های مورد نیاز نرم‌افزار باز شده و در پوشه absinthe-win-2.0 قرار می‌گیرند:

  • Absinthe2.0 MacOSX (10.5, 10.6, 10.7)
  • Absinthe2.0 Windows (XP/Vista/Win7) لینک بروز شده از سرور زومیت
  • Absinthe2.0 Linux (x86/x86_64)

مرحله سوم: ابزار خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل نموده و سپس نرم‌افزار Abstine را از پوشه absinthe-wind-2.0 اجرا کنید و سپس برروی دکمه Jailbreak کلیک کنید. دیگر نیازی نیست کاری انجام دهید فقط تا انجام کامل جیل‌برک که بصورت کاملا خودکار انجام می‌شود دست به آیپد، آیپاد یا آیفون خود نزنید. معمولا روند جیلبرک کردن حدود ۵ دقیقه به طول می‌انجامد. جیل‌برک کردن ابزار شما به همین راحتی انجام می‌شود.

3 Absinthe 2-

مرحله چهارم: وقتی جیل‌برک کامل شد از نرم‌افزار Abstine خارج شده و مجددا iTunes را باز کنید تا اطلاعات بک‌آپ گرفته شده را باز گردانید. بدین منظور برروی نام ابزار خود از لیست Device دکمه سمت راست ماوس را فشار داده و سپس Restore from Backup را انتخاب نمایید. وقتی عملیات باز گرداندن اطلاعات به پایان رسید، عملیات جیل‌برک نیز به پایان رسیده است.

4 Absinthe 2

حال از بند تمام محدودیت‌های اپل رهایی یافته‌اید و علاوه بر امکان دسترسی به فایل‌های سیستمی‌، امکان ارسال بلوتوث به ابزارهای دیگر، امکان نصب مجانی نرم‌افزارهای گران قیمت و جذاب iOS را نیز خواهید داشت. احتمالا مشاهده مقاله‌های زیر برای ادامه کار به شما کمک خواهد کرد:

  • لیست کلیه نرم‌افزارهای معرفی شده زومیت برای iOS
  • آموزش ساخت Apple ID برای کاربران ایرانی
  • دانلود برنامه های کاربردی و گران قیمت برای دستگاه Apple از Cydia
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات