مرورگر کروم از اینترنت اکسپلور سبقت گرفت و عنوان محبوب‌ترین مرورگر وب دنیا را از آن خود کرد

سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
بالاخره زمان فرمانروایی مرورگر Internet Explorer مایکروسافت به پایان رسید و براساس تازه‌ترین گزارش منتشر شده توسط StatCounter مرورگر Google Chrome توانست برای اولین بار محبوب‌ترین مرورگر وب دنیا شود. پس از عرضه فایرفاکس در سال‌های پیش، سهم بازار مرورگر مایکروسافت روند نزولی آهسته‌ای را در پیش داشت، اما روند از دست دادن سهم بازار IE زمانی شدت گرفت که مرورگر کروم گوگل نیز وارد میدان شد. جزئیات کامل به همراه آمار و ارقام سهم بازار مرورگرهای مختلف را در ادامه مشاهده کنید.
تبلیغات

در حال حاضر Chrome با ۳۲.۷۶٪ در رتبه یک و IE با ۳۱.۹۴٪ در رتبه دوم محبوب‌ترین مرورگر دنیا قرار دارند. جالب است بدانید که سال گذشته اینترنت اکسپلور مایکروسافت حدود ۴۳٪سهم بازار داشت و فایرفاکس با ۲۹٪ و کروم با ۱۹٪ در جایگاه دوم و سوم قرار داشتند. اما پس از گذشت ۱۲ ماه، IE حدود ۱۲ درصد از کاربران خود را از دست داده و Chrome نیز در همین فاصله زمانی، نظر ۱۳ درصد از کاربران اینترنت را به خود جلب کرده است.

مقاله‌های مرتبط:

    هرچند Chrome در حال حاضر بیشترین سهم بازار مرورگرها در کل جهان را دارد اما هنوز در بخشی از نقاط جهان مانند شمال امریکا، Internet Explorer محبوب‌تر است. البته تحلیل‌گران معتقدند که روند نزولی IE حداقل تا زمان محبوب‌شدن سیستم‌عامل ویندوز ۸ و انتشار Internet Explorer 10 ادامه خواهد داشت.

    همچنین جالب است بدانید که آمار و ارقام بازدیدکنندگان زومیت نشان می‌دهد که ۳۷.۰۷٪ کاربران از فایرفاکس، ۳۰.۸۶٪ از کروم، ۱۹.۸۸٪ از اینترنت اکسپلور می‌کنند. مرورگرهای اپرا و سافاری نیز هر کدام حدود ۴٪ سهم دارند. این آمار نشان می‌دهد که هنوز محبوب‌ترین مرورگر کاربران زومیت فایرفاکس است.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات