خرید اپل از رقیب سامسونگ موجب ضرر 10 میلیارد دلاری سامسونگ شد

شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
به موجب انتشار اخباری در سایت خبری Digitimes مبنی بر سفارش تولید تراشه‌های حافظه مورد نیاز شرکت اپل به یکی از رقبای سامسونگ، سهام این شرکت کره‌ای 6 درصد سقوط کرده و متحمل 10 میلیارد دلار ضرر شد. به نقل از خبرگزاری رویترز، با استناد به این گزارش که در روز سه شنبه هفته گذشته منتشر شد، اپل سفارش بسیار زیادی برای تولید حافظه های DRAM به شرکت Elpida، یکی از رقبای سامسونگ داده است.
تبلیغات

با انتشار خبر خرید اپل از رقیب سامسونگ در سایت Digitimes که  به سخن گوی تولیدکنندگان آسیایی شهرت دارد و گاهی هم پخش کننده شایعات بی اساس است،  روز چهارشنبه ارزش سهام سامسونگ الکترونیکس با 6 درصد افت مواجه شد که ضرری مالی معادل 10 میلیارد دلار را بالغ می شود.

از سویی دیگر، شرکت Hynix یکی دیگر از تولید‌کنندگان ریزپردازنده‌ها نیز پس از انتشار این خبر با کاهش 9 درصدی ارزش سهام روبرو شده است که به نقل از کارشناسان اقتصادی، شدیدترین افت در 9 ماهه گذشته در کارنامه تجاری این کمپانی به حساب می آید.

این خبر نشانگر تمایل بیش از پیش اپل به خریداری تراشه از Elpida است و یاران استیو جابز ترجیح می‌دهند هر چه کمتر به سوی سامسونگ و Hynix دست یاری دراز کنند.

Elpida که فوریه گذشته با خطر ورشکستگی مواجه شده بود، تقاضای کمک مالی 5.6 میلیارد دلاری داشت؛ که سرانجام با پیشنهاد شرکت امریکایی میکرون تکنولوژی موافقت کرد و هفته گذشته مذاکراتی برای واگذاری این کمپانی برگزار گردید و این بدین معناست که میکرون پتانسیل این را خواهد داشت تا به یک تامین‌کننده بزرگ اپل تبدیل شود و حتی از رقبایی همچون سامسونگ نیز پیشی بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات