جواب جالب نرم‌افزار Siri در پاسخ به "بهترین تلفن هوشمند چیست؟"

شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
اگر از تلفن هوشمند iPhone 4S استفاده می‌کنید، همین حالا از دستیار صوتی Siri بپرسید، بهترین تلفن‌هوشمندی که می‌شناسد چیست؟ حتما منتظر شنیدن این پاسخ هستید: iPhone 4S، ولی اشتباه می کنید. دستیار صوتی آیفون یعنی Siri، گوشی نوکیا Lumia 900 را به عنوان برترین تلفن هوشمند می‌شناسد. شاید این بهترین تبلیغ برای Nokia Lumia 900 باشد. اما دلیل این انتخاب چیست؟
تبلیغات

دستیار صوتی آیفون، Siri، نه تنها باهوش است بلکه در پاسخ به سئوالات شما، صادق نیز هست.

اگر از این دستیار صوتی بپرسید، بهترین تلفن هوشمند کدام است، گوشی Nokia Lumia 900 را انتخاب می‌کند. اما دلیل این انتخاب چیست؟

Siri پاسخ خود را از بین دو لیست "بررسی و نظرات مشتریان" و همچنین لیست "بهترین تلفن‌های هوشمند" که عموما از سایت Best Buy تهیه شده، استخراج می‌کند. 

Lumia 900 پنجمین گوشی برتر در لیست بهترین تلفن های هوشمند سایت Best Buy معرفی شده است. اما در قسمت بررسی و نظرات مشتریان، قضیه کمی متفاوت است و امتیاز Lumia 900 نسبت به سایر رقبا بالاتر است. دلیل این امر این است که : 

تعداد کاربرانی که در مورد Lumia 900 نظر داده اند اندک هستند ولی همین تعداد کم عمدتا امتیاز خوبی به این گوشی اعطا کرده‌اند. از طرفی گوشی هایی همچون گلکسی های سامسونگ و آیفون، دوست و دشمن زیادی دارند که یا امتیاز کمی به آنها داده‌اند و یا امتیاز کامل را به برند مورد علاقه‌شان اهدا کرده اند. همین امر موجب شده که متوسط امتیاز گوشی‌های پرطرفدار، نسبت به Lumia 900 پایین بیاید و نهایتا تلفن هوشمند نوکیا لومیا 900 که به عنوان پنجمین تلفن هوشمند در لیست برترین گو‌شی‌های سایت BestBuy موجود است، نمایش داده می‌شود.

بنابراین ظاهرا دستیار صوتی iPhone 4S خیلی هم باهوش نیست و به جای اینکه برترین تلفن هوشمند بازار را به شما معرفی کند، پنجمین تلفن‌ هوشمند آن هم از دید سایت BestBuy را به عنوان بهترین SmartPhone انتخاب کرده است. البته با توجه به نقطه نظر کاربران سایت.

نظر شما در مورد انتخاب Siri چیست؟ و آیا این انتخاب را قبول دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات