نمایشگر انعطاف‌پذیر و نشکن AMOLED سامسونگ، با نام Youm

یک‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ قصد دارد AMOLED های تاشو و نشکن خود را تحت برند Youm به بازار عرضه کند. بنابراین از این پس خبرهای زیادی از Youm خواهید شنید. سامسونگ در تولید نمایشگرهای نشکن Youm از فیلم TFT استفاده کرده که موجب سبک‌تر و باریک‌تر شدن آنها نسبت به AMOLED های معمولی شده است. اگر مشاهده تکنولوژی به کار رفته در این نمایشگر برای شما جذاب است در ادامه مقاله با ما همراه شوید.
تبلیغات
Samsung-brands-its-flexible-AMOLED-screens-as-YOUM

نمایشگرهای تاشوی سامسونگ این‌بار برای خود اسم و رسمی پیدا کرده اند. از این پس می‌توانید این نمایشگرها را Youm بنامید. کمپانی کره ای سامسونگ برای این برند، نشانه تجاری نیز ثبت کرده همچنین قسمتی از وب سایت خود را نیز به معرفی نمایشگر های Youm و تکنولوژی های WAMOLED، FAMOLE، PAMOLEDو TAMOLEDپرداخته است.

سامسونگ در وب سایت خود اعلام کرده:

تفاوت OLED های شیشه‌ای با OLED های نشکن، تنها در مواد به کار رفته در تولید آنهاست. ماده اصلی در تولید OLED های معمولی، TFT شیشه می‌باشد در حالیکه ماده به کار رفته در نوع نشکن آنها، فیلم TFT است. استفاده از فیلم TFT در AMOLED، باعث ایجاد نمایشگر باریک و سبک‌تری شده که قابل شکستن نیست.

در تصاویر زیر لایه‌های به کار رفته در نمایشگرهای Youm به خوبی نمایش داده شده اند.

youm-flexible-amoled

اگر تفاوت این لایه ها را با لایه های به کار رفته در OLED شیشه ای و LCD نمی دانید، به تصویر زیر دقت کنید.

youm-standard-flexible-oled-lcd

انتخاب یک نام برای محصول جدید سامسونگ به معنی نزدیک شدن این کمپانی به زمان عرضه محصول جدیدش است. اما اگر برای استفاده و مشاهده نمایشگر های انعطاف پذیر محصول عجله دارید بد نیست سری به E-Paper ال‌جی بزنید چراکه قرار است در کمتر از یک ماه آینده وارد بازار اروپا شود.

منبع: Theverge | لینک مطلب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات