برنامه اینستگرام برای اندروید چه قابلیت‌ها و کاربردهایی دارد؟

شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹
مطالعه 4 دقیقه
کمتر از دو سال پس از ارائه برنامه کاربردی Instagram برای گوشی‌های اپل، و جذب بیش از 30 میلیون کاربر می‌گذرد. خبر خوش آنکه کاربران اندروید سبز دوست‌داشتنی هم می‌توانند از این برنامه رایگان بهره ببرند و به کاربران فراوان این نرم‌افزار اشتراک‌گذاری عکس بپیوندند. اما سوالی که ممکن است در ذهن شما باشد اینکه Instagram چه کاربرد و قابلیت‌هایی دارد که به چنین محبوبیتی دست یافته است؟
تبلیغات

شاید شما هم در شبکه‌های اجتماعی چون فیسبوک و توییتر با تصاویری که از لینک‌های instagr.am پیوست شده‌اند برخورد کرده باشید و از خود بپرسید که داستان از چه قرار است! درواقع این برنامه ابزاری یکپارچه برای عکاسی، ویرایش و اشتراک‌گذاری تصاویر است. بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر ابتدا نسخه رایگان آندرویدی این برنامه را دریافت کرده و نصب نماییم.

instagram-usage-4

Instagram فراتر از یک ابزار ویرایش تصاویر است. به کمک این برنامه می‌توانید به شبکه اجتماعی که بیش از 30 میلیون نفر عضو دارد بپیوندید و در کنار لذت از عکاسی، قادرید تا از حال و احوال دوستان و همکاران با خبر شده و به تصاویری که به اشتراک می‌گذارند نظر دهید. به این برنامه علاقمند شدید؟

برای شروع کافی است به سایت Instagr.am رفته و ثبت نام کنید. پس از این مرحله قادرید تا حساب کاربری خود را به توییتر، فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی پیوند بزنید. اما هیچ جای نگرانی نیست، پس از هر بار عکاسی، برنامه از شما می‌پرسد که می‌خواهید این تصویر را در کدامیک از شبکه‌ها به اشتراک بگذارید و اگر به این کار تمایلی نداشته باشید، عکس مربوطه تنها در حساب Instagram شما می‌ماند و تنها دوستانتان در این شبکه قادر به ملاحظه آن هستند.

خوشبختانه در نسخه ۱.۱، این اپلیکیشن 12.6 مگابایتی امکان نصب آن روی کارت حافظه نیز میسر شد پس اگر از نسخه ۱.۰ استفاده می‌کنید و فضای کافی روی حافظه اصلی ندارید می‌توانید نسخه جدید این نرم افزار را دانلود کنید.پس از نصب و بازکردن آن برای اولین بار باید وارد حساب کاربری خود بشوید، و اگر هنوز در سایت Instagr.am برای خود اکانتی نساخته اید، کافی است تا نام کاربری، نشانی پست‌الکترونیکی و کلمه عبوری را خود را از طریق برنامه انتخاب کرده و با فشار یک دکمه به دنیای Instagram وارد شوید.

آنگاه است که می‌توانید در جامعه Instagram چرخی زده یا از ابزار دوربین آن برای عکاسی بهره ببرید. اگر گوشی شما دارای دو دوربین – یکی در جلو و یکی در پشت – باشد، Instagram قادر به استفاده از هر دو آن‌ها است. عکسهایی را که با این برنامه بگیرید می‌توانید کادره (CROP) کنید، اما فعلاً قابلیت ZOOM ندارد.

instagram-usage-2

بعد از گرفتن عکس می‌توانید یکی از 18 فیلتر موجود برنامه را استفاده کرده و حال و هوای آن را به کلی دگرگون کنید. باوجودی که هریک از این فیلترها جذابیت خاص خود را دارند، همگی حالت قشنگ و حرفه‌ای به عکس شما هدیه می‌کند. بعد از تعیین فیلتر نیز می‌توانید حاشیه کل کار را تعیین کرده، آن را بچرخانید یا اینکه نورپردازی‌اش را قدری تصحیح کنید.

با وجود اینکه برنامه Instagram کارکردهای خوبی دارد، اما کمی‌ها و کاستی‌هایی نیز وجود دارد که امیدواریم در به‌روزرسانی‌های آینده مرتفع گردد. برای نمونه، عدم امکان استفاده از ویژگی Tilt Shift / Blur که در نسخه‌های آتی به آن اضافه خواهد شد.

ممکن است این پرسش ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد، برنامه‌ای که از نظر عکاسی کار فوق‌العاده‌ای نمی‌کند و تعداد محدودی فیلتر دارد چطور توانسته این همه کاربر را به خود جذب کند. شاید بتوان به قطعیت ابراز داشت که برگ برنده سازندگان؛ ایجاد شبکه اجتماعی ویژه‌ای برای برنامه‌شان بوده است. آن‌ها به این ضرورت پی بردند که آدمی بیش از هر چیز نیازمند برقراری ارتباط با همنوعان خود است و بیش از آنکه به ابزار عکاسی جادویی نیاز داشته باشد، در این قرن تنهایی و پشت رایانه نشینی به دنبال هم‌زبان و از آن مهم‌تر هم‌دل است.

پس امکانی را ترتیب داده‌اند تا به محض نصب برنامه بتوانید تصاویر سایر کاربران را در صفحه اصلی برنامه دنبال کنید، و اجازه دهید تا شما را دنبال کنند. از این گذشته مثل همه شبکه‌های اجتماعی قادرید برای تصاویر دوستانتان نظر نوشته یا آن‌ها را لایک بزنید. در حقیقت این برنامه و جامعه کاربران آن درست همان چیزی است که هر دانشجو یا علاقمند رشته عکاسی به دنبالش است. ابزاری برای عکس گرفتن و اشتراک سریع با سایر هم‌مسلکان!

حتی اگر عکاسی‌تان چنگی هم به دل نمی‌زند، استفاده صرف از این شبکه هم می‌تواند به حد خود جذاب باشد و ذوق و قریحه شما را شکوفا کند! تازه می‌توانید سایر تصاویر گالری خود را در Instagram بارگذاری کرده و در شبکه اجتماعی‌تان به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات