یاهو ۲۰۰۰ کارمند خود را اخراج می‌کند تا ۳۷۵ میلیون دلار ذخیره کند

پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
شایعه شده که یاهو قصد دارد تعداد زیادی از کارمندانش را اخراج کند و روز گذشته این شرکت رسما اعلام کرد که در حال اخراج ۲۰۰۰ کارمند خود است.
تبلیغات

یاهو انتظار دارد با این اقدام حدود ۳۷۵ میلیون دلار ذخیره کند. براساس گزارش منتشر شده در وب‌سایت یاهو، این شرکت در سه ماه سوم سال ۲۰۱۱ حدود ۱۴.۱۰۰ کارمند داشته است.

مدیرعامل یاهو، Scott Thompson اعلام کرده که «این اقدامش قدم بسیار مهم و بزرگی برای آینده شرکت است، یاهو کوچک‌تر، چابک‌تر، سودمندتر و مجهزتر از قبل خواهد بود تا خلاقیت مجموعه بالا رفته و نیازهای شرکت بهتر برآورده شوند. ما تلاش خود را برروی هسته شرکت تشدید بخشیده و سعی می‌کنیم با جابجا کردن منابع انسانی به اولویت‌های فوری خود رسیدگی کنیم. »

تامسون که پیش از این مدیرعامل Paypal شرکت Ebay بود و در ماه ژانویه بر جایگاه مدیریت عامل یاهو نشسته همچنین گفت: «اولیت اصلی یاهو بر تمرکز بیشتر بر نیازهای کاربران و تبلیغات خواهد بود.»

او اضافه کرد: «ما به سرعت به سمت اهدافمان حرکت می‌کنیم و متاسفانه برای رسیدن به این اهداف مجبور به اتخاذ تصمیم‌های سخت اینچنینی هستیم. ما عمیقا برای کارمندان و افرادی که برای یاهو کار می‌کنند ارزش قائلیم.»

یاهو هنوز اشاره به بخش یا قسمت خاصی از شرکت که قرار است کارمندانش اخراج شوند نکرده است. برخی معتقدند که یاهو در حال کاهش هزینه‌های خود است تا نظر شرکت‌های مختلف را برای خرید این شرکت جلب کند.

یاهو که یکی از پیشگام‌های اینترنت به شمار می‌رود و روزگاری صفحه اول مرورگر اکثر کاربران اینترنت بود حالا از گوگل و فیس بوک عقب افتاده و اوضاع اقتصادی مناسبی ندارد. پیش‌تر شایعات بسیاری مبنی بر تمایل گوگل و مایکروسافت برای خرید یاهو مطرح شده بود که به نظر می‌رسد هنوز هیچ توافق رسمی انجام نشده است.

شما آینده یاهو را چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا یاهو باز هم می‌تواند وارد رقابت جدی با گوگل و یا فیس‌بوک شود؟

منبع: PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات