استیو وزنیاک: ویندوز فون بسیار زیباتر از اندروید است و در این زمینه رقیب ندارد

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۴
مطالعه 3 دقیقه
استیو وزنیاک که به دلیل شوخ طبعی معروف است، افکارش را این هفته در مورد ویندوز فون و نحوه رقابتش با دیگر پلت‌فرم‌های محبوب بازار بیان کرد.
تبلیغات

وزنیاک در یک صحبت تلفنی با Gina Smith ( نویسنده شرح زندگی‌نامه شخصی وزنیاک) و Dan Patterson، با شور و حرارت فراوانی از رابط‌کاربری و جلوه‌های بصری زیبای ویندوز فون سخن گفت و آن را برتر از اندروید و iOS دانست، با این حال همچنان گوشی محبوب خود را آیفون اعلام کرد.

بعضی اوقات، استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران اپل، اعمال جالبی را انجام می‌دهد که همواره مورد توجه همگان قرار می‌گیرد. او هچنین صحبت‌های شنیدنی برای خبرنگاران و دنیای رسانه دارد که گاهی اوقات با بهت و ناباوری آن‌ها همراه می‌شود.

استیو وزنیاک در سال 1976 شرکت اپل را به همراه استیو جابز پایه گذاری کرد، از سال 1987 از اپل جدا شد ولی همچنان به عنوان یکی از سهام داران آن محسوب می‌شود.

وزنیاک قبل از آنکه گلکسی نکسوس به صورت رسمی وارد بازار آمریکا شود خود را به دفتر اصلی گوگل رساند و از آنجا آخرین تلفن گوگل را با سیستم‌ عامل اندروید 4.0 تحویل گرفت. او همچنین معمولا در خط مقدم صف کاربران برای خرید محصول جدید اپل حضور دارد.

wozinak 3

وزنیاک در یک صحبت تلفنی با Gina Smith (نویسنده شرح زندگی نامه شخصی وزنیاک) و Dan Patterson، با شور و حرارت فراوانی از رابط کاربری و جلوه‌های بصری زیبای ویندوز فون ایچنین سخن گفت:

انگار در شوک هستم، هر صفحه و هر بخشی که از ویندوز فون را که می‌بینم بسیار از برنامه‌ها و بخش‌های همانند در اندروید و iOS زیباتر و چشم نوازتر است

وزنیاک از نحوه کارکرد ویندوزفون بسیار متأثر شده بود و احساساتش را به این شکل بیان کرد که این سیستم‌عامل به شکلی رفتار می‌کند که کاربر به جای آنکه احساس کند فقط یک وسیله الکترونیکی در دست دارد، حس می‌کند که با دوست جدیدی آشنا شده است.

در ذهن وزنیاک مرور و پیمایش در اندروید دست و پاگیر و گاهی سخت است و از همین منظر، او اندروید را در مقام قیاس با ویندوز فون مایکروسافت نمی‌بیند زیرا سیستم عامل مایکروسافت نزدیکی بیشتری به علایق و ایده‌های او دارد. وزنیاک موارد دیگری را نیز یاداور شد از جمله اینکه: iOS در زمینه رابط تعاملی با کاربر کمی نامناسب و بدقلق‌تر از گوشی لومیایی نوکیا است.

با این حال هنوز در حال حاضر گوشی محبوب و مورد علاقه او آیفون می‌باشد که با توجه به رابطه خوبش با جابز مرحوم و اینکه از بنیانگذاران اپل نیز هست و سود کلانی نیز عایدش می‌شود انتظار دیگری نیست. با این حال شجاعت و جذابیت مردی که برنده نهایی جنگ ما بین گوشی‌های هوشمند را اندروید می‌داند و در زیبایی و رابط کاربری، ویندوز فون را بهترین اعلام کرده است و علاقه خاصی هم به ایفون دارد، ستودنی است.

البته او به مورد درستی هم درباره برنامه‌های کاربردی موجود برای پلت فرم ویندوز نیز اشاره کرده و آن را از جمله بخش‌هایی دانسته که مایکروسافت باید توجه بیشتری به آن داشته باشد و برنامه نویسان و تولید کنندگان نرم افزاری را برای تولید برنامه‌های قدرتمند ترغیب کند که در غیر این صورت همین مهم پاشنه آشیل مایکروسافت و موجب عقب گرد ویندوز فون خواهد شد.

wozinak 1

جالب است بدانید که به احتمال قوی گوشی لومیای اشاره شده توسط وزنیاک ، لومیا 900 نوکیا است زیرا که او چندی پیش در پستی از علاقه شدیدش به داشتن این گوشی و استفاده از آن، گفته بود.

گوشی نوکیا لومیا 900 فقط یکی از چهار گوشی است که این مرد شوخ طبع در هنگام مصاحبه با خود به همراه داشت. احتمالا همانگونه که حدس زده‌اید سه گوشی دیگر Motorola Droid RAZR، و یک جفت آیفون 4S بودند.

البته خود وزنیاک اعتراف کرد که در برنامه چرخشی‌اش در استفاده از گوشی همراه 10 مدل گوشی متفاوت وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات