معرفی قابلیت‌های جدید Adobe Photoshop CS6

پنج‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۸
مطالعه 3 دقیقه
پس از ارائه نسخه بتای Adobe Photoshop CS6 در ماه گذشته، آخرین نسخه غول ویرایش عکس ادوبی که رسما معرفی شد، به لحاظ عملکرد و رابط کاربری تغییرات زیادی پیدا کرده است. فتوشاپ CS6 با قیمت 699 دلار و CS6 Extended با قیمت 999 دلار را می‌توان به همراه سایر برنامه‌ها که در مجموعه‌ای با نام Adobe Creative Suite گرد هم آمده‌اند، هم به صورت بسته نرم‌افزاری و هم به صورت بخشی از سرویس جدید اشتراک ابری Creative Cloud خریداری کرد. در ادامه تغییرات ایجاد شده در این نسخه از ادوب فوتوشاپ CS6 را با هم مرور می‌کنیم.
تبلیغات

نسخه بتای این نرم افزار امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و بیشتر صحبت‌ها نیز حول ویژگی‌های جدید آن بوده است، پس بدون روده درازی به توضیح مختصری از نسخه جدید و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

مهم‌ترین تغییرات به وجود آمده مربوط به رابط کاربری CS6 است که کاملا دگرگون شده و بسیار بهتر از قبل شده است. تم رنگ آن به صورت پیش فرض مانند Adobe Lightroom خاکستری تیره است ولی می توان آن را به صورت دلخواه تغییر داد. طراحی آیکون‌های آن نیز کاملا تغییر یافته و مدرن‌تر شده است. عملکرد کلی آن به طور چشمگیری بهبود یافته و تغییرات و افکت‌های اعمال شده خیلی سریع و بدون تاخیر ظاهر می شوند، پردازش تصویر آن بهتر شده و دریایی از ویژگی‌های جدید و بهبود یافته در آن وجود دارد. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

ابزار برش (Crop) جدید

ابزار برش کاملا دگرگون و هوشمندتر شده است. اولا وقتی ابزار برش را انتخاب می‌کنید کل تصویر نیز همزمان با آن انتخاب می‌شود. الگوها و پوشش‌های از پیش تنظیم شده مختلف این امکان را می‌دهند تا بتوان برش بخش دلخواه از تصویر را ساده‌تر و دقیق‌تر انجام داد. از همه بهتر این که این ابزار non-destructive یا غیر‌مخرب است. یعنی اگر در میانه کار نظرتان عوض شد نیاز نیست همه کار را از ابتدا دنبال کنید.

حرکت و وصله هوشمند نسبت به محتوا

این ویژگی مبتنی بر تکنولوژی هوشمندی است که در CS4 ارائه شد. این تکنولوژی به شما اجازه می‌دهد تا از الگوریتم‌های هوشمند نسبت به محتوا در حال Patching استفاده نمایید. ویژگی حرکت هوشمند نسبت به محتوا این امکان را فراهم می‌کند تا یک شی از تصویر را انتخاب نموده و آن را داخل تصویر به سادگی حرکت دهید. ضمن اینکه پیکسل‌های بخشی از تصویر که شی را از آنجا حرکت داده‌اید پر می‌شود.

گالری Blur

این مجموعه جدید از فیلترهای Blur امکان اضافه کردن افکت های Blur متنوعی اعم از Iris Blur (که یک عمق سایه‌دار اثر میدان را حتی در صورت عدم توانایی لنز دوربین برای تولید این ویژگی ایجاد می‌کند) و Field Blur (که یک Blur درجه‌دار است) را فراهم می کند.

ابزارهای اصلاح خودکار بهبود یافته

کشیدن منحنی‌ها، سطوح و کنترل روشنایی و کنتراست به طور قابل توجهی بهبود یافته‌اند. بر‌خلاف نسخه‌های قبلی، این نسخه تنظیمات را به صورت پویا بر اساس تصویرتان ایجاد می‌کند. این کار از طریق مقایسه تصویر با هیستوگرام‌های صدها هزار تصویر کتابخانه ادوبی صورت می‌گیرد.

Wide-Angle قابل انطباق

این ویژگی اجازه می‌دهد تا خیلی سریع و ساده اشیا و سطوح انحنا‌دار تصویر، مثل تصاویر ثبت شده با لنزهای fish-eye و یا wide-angle و یا پانورامیک را صاف کنید.

ویژگی انتخاب و ماسکینگ هوشمند نسبت به رنگ پوست

این ویژگی با تشخیص رنگ پوست، کار را برای انتخاب و ماسک دقیق افراد داخل عکس ساده‌تر می سازد.

ابزار‌های ویرایش ویدئو

تغییر بزرگ دیگر آن است که ویژگی‌های مربوط به ویرایش ویدئو در نسخه استاندارد وجود دارند و محدود به نسخه Extended نمی‌شوند. همچنین می‌توانید از تمام ابزارهای ویرایش تصویر فتوشاپ (از جمله افکت‌های گالری جدید Blur) در ویدئو نیز استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات