سامسونگ از پردازنده 1.4 گیگاهرتز Exynos با 4 هسته برای Galaxy SIII خبر داد

پنج‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که می دانید سامسونگ قرار است گوشی گالاکسی جدید خود را به زودی معرفی کند و هرازچندگاهی اطلاعاتی در مورد آن می دهد. این بار نیز این کمپانی اطلاع داده که پردازنده قدرتمند Exynos چهار هسته‌ای قرار است برای اولین بار روی گوشی‌های هوشمند سامسونگ نصب شود. این پردازنده با معماری 32 نانومتری، قدرت بیشتری نسبت به سری های قبلی داشته و مصرف انرژی آن نیز 20 درصد پایین‌تر از پردازنده‌های چهار هسته ای مشابه است.
تبلیغات

پردازنده 4 هسته‌ای Exynos قرار است بر روی تلفن هوشمند بعدی سامسونگ که ما نام احتمالی آن را Galaxy S3 گذاشته ایم نصب شود.

اما اگر تصور می‌کنید این پردازنده 4 هسته‌ای باعث می‌شود مصرف باتری گوشی جدید سامسونگ خیلی بالا باشد، اشتباه می‌کنید. این پردازنده نسبت به پردازنده‌های سری قبل 20 درصد مصرف کمتری دارد.

نماینده سامسونگ در اینباره توضیح داد

پردازنده این تلفن هوشمند به حدی قوی است که حس استفاده از یک کامپیوتر خانگی را به کاربر القا می‌کند و اصطلاحا کم نمی‌آورد.

با استفاده از این پردازنده جذاب در گوشی سامسونگ گالاکسی 3، موارد زیر را می‌توان نتیجه گرفت:

ویدئو با سرعت بالا

قابلیت ضبط و پخش ویدئوی Full HD با 30 فریم در ثانیه در گوشی بدون افت سرعت صورت می‌پذیرد.

جهش سرعت

Exynos چهار هسته ای با تکنولوژی 32 نانومتری، قابلیت پردازش دو برابر سریعتر از Exynos چهار هسته ای با تکنولوژی 45 نانومتری دارد. در حالیکه مصرف انرژی آن نیز 20 درصد کمتر است.

براساس طراحی ARM Cortex A9

تکنولوژی به کار رفته در این پردازنده بر اساس تکنولوژی Cortex A9 کمپانی ARM است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات