خودروی بی‌نیاز از راننده کادیلاک تا سال 2015 عرضه می‌شود

شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش گوگل اعلام کرد که در حال کار برروی خودرو بدون نیاز به راننده است که در آزمایش اولیه ۱۴۰ مایل را با موفقیت طی کرده است. غول جستجوی دنیا اعلام کرد که این فناوری آماده استفاده است و به زودی شاهد خودروهای بدون سرنشین گوگلی خواهیم بود. حال به نظر می‌رسد که کادیلاک قرار است روی دست گوگل بلند شده و خودروی بی‌نیاز از راننده‌اش را تا سال 2015 به مرحله تولید برساند. جنرال موتورز اعلام کرده که خودروی کادیلاک قرار است مجهز به تکنولوژی Super Cruise باشد، یعنی بتواند خود به خود فرمان را حرکت دهد، ترمز کند و در بزرگراه‌ها بین دو لاین حرکت کند. اما تفاوت کادیلاک با گوگل در این است که کادیلاک قرار است این ماشین را برای عموم تولید کند تا از تصادفات احتمالی رانندگی جلوگیری نماید، در حالیکه هدف گوگل، تولید خودرویی است که کاملا بی‌نیاز از راننده باشد.
تبلیغات

خودرویی که قرار است کادیلاک تولید کند، مجهز به ویژگی Super Cruise است. در واقع این خودرو کاملا بین دو لاین حرکت می‌کند و با استفاده از سنسور‌های مختلف، GPS و همچنین دوربین، زمان لازم برای ترمز یا چرخش فرمان، را تشخیص می‌دهد.

مقاله‌های مرتبط:

    بر اساس اعلامیه General Motors، این خودرو قرار نیست یک راننده شخصی برای صاحب ماشین باشد و در واقع یک خودروی نیمه اتوماتیک است که می‌تواند تا حد زیادی جلوی تصادفات را بگیرد. (اگر این خودروی هوشمند به ایران بیاید و با رانندگی هموطنان عزیزمان آشنا شود، حتما فرار را بر قرار ترجیح می‌دهد.)

    cadilac-self-driving-2

    این خودرو می‌تواند مصارف مفیدی داشته باشد، به طور مثال از تصادفاتی که در اثر خواب‌آلودگی و بی‌دقتی رخ می‌دهند جلوگیری کند، افراد مسن را به مقصد مورد نظرشان برساند و به افرادی که از رانندگی ترس دارند، کمک کند.

    به نظر شما چه مصارف دیگری را می‌توان برای این ماشین برشمرد؟ و آیا تولید چنین ماشین‌هایی ضروری است؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات