Meizu MX: اولین تلفن مجهز به پردازنده چهار هسته‌ای 9

چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
شرکت Meizu نخستین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند است که موفق به استفاده  از پردازنده چهار هسته ای Exynos A9 در محصولات خود شده است. به نقل از خبرهای منتشر شده، این گوشی قرار است اواخر ژوئن (خرداد ماه) امسال به بازار عرضه شود. پردازنده ۴هسته‌ای A9 علاوه بر بازده و قدرت بالا، مصرف بسیار پایینی نیز دارد. جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید.
تبلیغات

Meizu توانسته به کمک تراشه Exynos A9 نه تنها بر قدرت پردازنده تلفن MX خود بیافزاید بلکه مصرف انرژی دستگاه را تا 20 درصد کاهش داده است. بدین ترتیب یک باتری 1,700 میلی‌آمپری برای این تلفن کفایت می‌کند. این پردازده بخشی از مشکل همیشگی طول عمر کم تلفن‌های هوشمند را مرتفع کرده است.

البته موضوع مصرف انرژی در گوشی‌های هوشمند مسئله‌ای است که به عوامل گوناگونی بستگی دارد، از نوع پردازنده و سخت‌افزار گرفته تا هماهنگی سیستم‌عامل و از همه مهمتر برنامه‌ها و وسایل جانبی، همگی در میزان مصرف باتری تاثیرگذارند.

از اینها گذشته پردازنده چهار هسته‌ای تلفن هوشمند Meizu MX قادر است تا نسبت به نسل قبلی این تلفن، 60 درصد سریعتر محاسبات را انجام داده و از نظر گرافیکی نیز، واحد پردازش گرافیکی آن (GPU) حدود 50 درصد پرشتاب تر عمل می‌کند.

با این حساب، این گوشی در کاربری عمومی، حرکت در منوها، اجرای بازی های گرافیکی و تماشای ویدئو های  1080p سرعت عمل بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد

از دیگر خصوصیات سخت افزاری این تلفن چینی می‌توان به صفحه نمایش با تراکم 292 پیکسل در اینچ اشاره کرد. همچنین دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.2 به همراه فلش پرقدرت آن می‌تواند تصاویر با کیفیتی را حتی در تاریکی شب ثبت نماید.

لازم به ذکر است که این گوشی از سیستم عامل اختصاصی Flyme OS استفاده می کند که مبتنی بر آندروید 4.0 (ساندویچ بستنی) است. در آخر، این هوشمند چهار هسته‌ای به زودی با ظرفیت های 32 و 64 گیگابایتی وارد بازار جهانی خواهد شد. هنوز اطلاعات دقیق بیشتری در مورد این محصول وجود ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات