بررسی سینمای‌خانگی هوشمند HT-E6750W سامسونگ، پخش سه‌بعدی و اتصال به اینترنت

دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۳
مطالعه 8 دقیقه
سینمای خانگی HT-E6750W سامسونگ نه تنها صدای عالی را در اختیار شما قرار می‌دهد بلکه طراحی زیبا و چشم‌نواز آن نیز جلوه‌ی زیبایی به خانه می‌‌بخشد.
تبلیغات

اگر شما هم جزو طرفداران تلویزیون‌های هوشمند هستید که قابلیت اتصال به اینترنت و گشت‌وگذار در وب را دارند، ولی به علت قیمت بالای آنها، قادر به خریدشان نیستید، بد نیست سری به بازار زده و نگاهی به سینماهای خانگی هوشمند بیاندازید.

با استفاده از یک سینمای‌خانگی هوشمند، می‌توانید لذت گشت و گذار در اینترنت و مشاهده صفحات وب را بدون نیاز به تعویض تلویزیون فعلی، تجربه کنید.

سینمای‌خانگی HT-E6750W که قصد معرفی آن را داریم یکی از مدل‌های هوشمند سامسونگ است که علاوه بر پخش دیسک های بلوری سه بعدی، امکان استفاده از هر دو آمپلی‌فایر دیجیتال و آنالوگ به صورت همزمان را داشته و عمق و گرمای بیشتری به صدای درحال پخش می‌بخشد.

سینمای خانگی E7650W سامسونگ یک پلیر 7:1 کاناله و 1330 واتی (اسمی) است که علاوه بر قابلیت پخش دیسک‌های بلوری سه بعدی، قابلیت اتصال به اینترنت و پخش فایل‌های مختلف سازگار با DLNA را ممکن می‌سازد. این سینمای خانگی قادر به اتصال به شبکه بی‌سیم است و سامسونگ Appهای متنوعی را برای آن عرضه کرده که کاربر می‌تواند آنها را روی سینمای خانگی خود نصب کند. امکانات دیگر تلویزیون‌های هوشمند شامل مرور صفحات وب و تماشای ویدیو آنلاین نیز از طریق این سینمای خانگی ممکن است.

ظاهر و پورت‌ها

HT-E6750W-XS-119374-85-0

HT-E6750W یکی از قدرتمندترین سیستم‌های پخش‌کننده Bly-ray موجود در بازار است که ظاهر قابل قبول و جذابی دارد. با اولین نگاه به این سینمای‌خانگی، نظرتان به نور قرمز رنگ دور ولوم صدا جلب می‌شود که جلوه جذابی به ظاهر پخش‌کننده داده است. سینمای خانگی E6750W از نظر مشخصات فنی شباهت زیادی به BD-E8500 دارد. اما وجود این نور قرمز و همچنین دکمه‌های لمسی بر روی نمایشگر پخش کننده، از جمله تفاوت‌های ظاهری بین مدل های E6750W و BD-E8500 می‌باشند.

94-00002238a-bde7 Valves

اسپیکر‌ چهارگانه مشکی رنگ E6750W نیز ظاهر پلاستیکی و براقی داشته و همانند سری‌های کلاسیک سامسونگ به نظر می‌رسند.

از ظاهر E6750W که بگذریم، بد نیست سری هم به پورت‌های ورودی و خروجی آن بزنیم. پشت پخش‌کننده دستگاه، دو ورودی و یک خروجی HDMI وجود دارد. وجود دو ورودی HDMI در این پخش کننده مزیت بزرگی است چراکه از یک‌سو امکان اتصال سایر پخش‌کننده‌ها به این سیستم وجود دارد و از سوی دیگر می توانید از پخش‌کننده‌تان به عنوان سوئیچر بین ورودی های مختلف، استفاده کنید.

hometeather-samsung-e6750w-hdmi-1

علاوه بر اینها، با استفاده از دو ورودی، اپتیکال و آنالوگ، می‌توانید دستگاه‌های جانبی بیشتری را به پخش‌کننده متصل کنید. سایر پورت‌های قابل اشاره در بخش پشتی دستگاه شامل ورودی LAN برای برقراری اتصال سیمی با اینترنت و اسلات جداگانه‌ای برای جایگزاری دانگل فرستنده وایرلس می‌شود که با اتصال این بخش ارتباط اسپیکرهای عقبی دستگاه با پخش‌کننده اصلی بصورت بی‌سیم برقرار شده و نیازی به سیم‌کشی جداگانه برای آنها نخواهد بود. علاوه بر این امکان اتصال به شبکه بی سیم از Wi-Fi داخلی این دستگاه نیز وجود دارد.

hometeather-samsung-e6750w-hdmi-2

اما جالب تر از همه، وجود پورت 30 پینی آیپاد در پشت و همچنین پورت USB در جلو دستگاه برای اتصال محصولات اپل و دیگر پخش‌کننده‌‌های موسیقی است.

ارتفاع بلندگوهای ایستاده 1200 میلیمتر، و رنگ آنها نیز مشکی براق بوده و با وجود بدنه پلاستیکی ظاهر مناسبی دارند. جنس سابووفر نیز پلاستیکی است ولی جنس بدنه اسپیکر مرکزی، از فایبرگلاس است. تصویر زیر، ابعاد این محصول را نمایش می دهد. توجه کنید ابعاد بر حسب میلی‌متر درج شده اند.

HT-E6750W-XS-55282-0

در اسپیکرهای بالایی این سینمای‌خانگی، کانال‌های صوتی اختصاصی تعبیه شده که سیستم صوتی 7.1 را به خوبی برای شما فراهم می‌کند، بدون اینکه نیاز به یافتن مکانی برای اسپیکرهای Surround جداگانه داشته باشید.

مشخصات و ویژگی‌ها

مشخصات و ویژگی‌های پخش‌کننده E6750W شباهت زیادی با دیگر پخش‌کننده سامسونگ به نام BD-E8500 Smart PVR دارد. از جمله ویژگی‌های مشترک این دو سینمای هوشمند E6750W می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان دسترسی به پورتال Internet Hub هوشمند سامسونگ که App‌های زیادی برای نصب برروی سینماهای خانگی هوشند در آن ارائه می‌شود.
  • امکان استفاده از مرورگر وب داخلی و سرویس‌های جذاب برای مرور کارهایتان مانند انجام ورزش روزانه، درج خاطرات خانوادگی و یا سرویس مربوط به بچه‌ها (Kids, Fitness, Family Story ...)
  • امکان استفاده از Wi-Fi داخلی دستگاه به عنوان یک Access Point با به‌کار گیری ویژگی Soft AP
  • امکان اتصال و اشتراک کلیه محتوای موجود در شبکه داخلی به پخش کننده با به‌کار گیری ویژگی AllShare Play
  • امکان اتصال به رادیوی FM و همچنین هزاران رادیوی آنلاین با استفاده از برنامه vTuner

اما جدا از ویژگی‌های مشترک، تفاوت‌های مشخصی نیز مابین E6750W و E8500 وجود دارد که بدون شک مهمترین آنها در کیفیت صدای دو دستگاه است.

94-000022389-359f Tilting-Driver

این مدل سامسونگ با ترکیب فناوری Vacuum Tube و تقویت‌کننده‌های دیجیتال به صدائی شفاف‌تر و گرم‌تر نسبت به رقیبان و مدل‌های پیشین دست یافته است. در این شیوه جدید، سیگنال صدا پس از عبور از یک مبدل با کیفیت دیجیتال به آنالوگ (DAC)، وارد پیش‌تقویت‌کننده‌های Vacuum Tube شده و سپس با عبور از تقویت‌کننده‌های کلاس D به سطح سیگنال مورد نظر دست پیدا می‌کنند. قدرت خروجی اسمی این مجموعه 1330 وات است.

HT-E6750W-XS-112617-70-9

یکی دیگر از نکات مثبت حاضر در این مجموعه جدید استفاده از محفظه اسپیکر فایبرگلاس است که علاوه بر دوام و استحکام بالا، در مقابل حرارت و لرزش نیز مقاومت فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهد.

در درون ساب‌ووفر نیز بجز محرک اصلی از یک رادیاتور 10 اینچ Passive برای افزایش پاسخ بیس استفاده شده است. حالت‌های صوتی متفاوتی از جمله 3D Sound، MP3 Enhancer، Power Bass و برخی تنظیمات خاص سامسونگ مانند Symphony Hall in Boston در این دستگاه وجود دارد. امکان Decode گزینه‌های صوتی پیشرفته‌ای نظیر Dolby True HD و DTS HD نیز طبیعتا در این پخش‌کننده وجود دارد.

HT-E6750W علاوه بر پخش بلوری سه‌بعدی قابلیت تبدیل محتوای 2D به 3D را داشته و از فرمت‌های وسیع ویدئویی و صوتی پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های جذاب این محصول می‌توان به امکان Rip کردن محتوای CD بروی حافظه اشاره کرد. از طریق اتصال بلوتوث داخلی دستگاه قابلیت استریم مستقیم آهنگ به صورت بی‌سیم فراهم می‌شود.

راه‌اندازی، تنظیمات و اجرا

تنظیم و نصب اولیه HT-E6750W با وجود قطعات و اجزای متعدد موجود در جعبه دستگاه، ساده نیست. قرار دادن گیرنده بی‌سیم در کنار پریز برق و پنهان کردن سیم‌ها از جمله مشکل‌ترین کارهایی است که در نصب اولیه دستگاه باید انجام شود؛ البته استفاده از سیم‌ها و اتصالات رنگی برای قسمت‌های مختلف دستگاه و همچنین امکان به‌کارگیری سیستم کالیبره کردن اتوماتیک دستگاه، می‌تواند تا حدی به افراد تازه وارد کمک کند.

94-000022388-b9c2 Speaker-Adjustment

تنظیمات دستگاه همچون تنظیم شبکه Wi-Fi و شبکه مرتبط با آن، تنظیم اسپیکرها، انتخاب ورودی‌ها و بالاخره تنظیم گزینه‌های مرتبط با پخش Blu-ray به لطف منوی راهنمای حاضر برروی تصویر، راحت‌تر از نصب دستگاه صورت می‌پذیرد.

جالب است بدانید در این مدل از پردازنده تک هسته‌ای استفاده شده درحالیکه در مدل E8500 از پردازنده دو هسته ای استفاده شده است. به دلیل وجود این پردازنده تک هسته‌ای عمکلرد کندی را در برخی قسمت‌ها همچون مرورگر وب مشاهده می‌کنید. در واقع حتی استفاده از یک موس جداگانه نیز تاثیر چندانی در افزایش سرعت این قسمت ایجاد نمی‌کند و سرعت هنگام استفاده از مرورگر وب به حدی پایین است که تقریبا می‌توان آن را غیرقابل استفاده دانست.

04-16-2012-01-15

اگر چند دکمه اضافه ریموت کنترل را نادیده بگیریم، ساختاری کاملا مشابه با ریموت BD-E8500 دارد. ظاهر ریموت کنترل، معمولی است. از جمله نکات مثبت این ریموت کنترل می‌توان به محل مناسب قرار گرفتن کلید منو و کنترلرهای پخش، طراحی ارگونومیک و جایگیری راحت آن در دست اشاره کرد.

زمان بوت شدن این دستگاه برای لود کامل منوهای سنگین فیلم Terminator Salvation معادل 41 ثانیه و برای لود منوی سبک‌تر Thor حدود 21 ثانیه بود.

عملکرد و جمع بندی

سینمای‌خانگی E6750W با ارائه صدائی با کیفیت و زنده می‌تواند به راحتی رضایت کابران جدیدش را جلب کرده و چند تن از رقیبانش را نیز از دور خارج کند.

تنها دو سوم حداکثر قدرت خروجی این پخش‌کننده برای ایجاد حجم بالای صدا با کیفیت مطلوب، کافی به نظر می‌رسد. به لطف تکنولوژی Valve Amp در این دستگاه در فرکانس‌های بالا ، صدای نویز، کمتر شده ولی هنوز به صورت محسوسی شنیده می شود.

سیستم جدید به کار رفته در E6750W باعث می‌شود اصواتی با فرکانس پایین را با صدایی گرمتر بشنوید.

از نکات منفی این پخش کننده می‌توان به مشکلاتی همچون تیزی بیش از اندازه و عدم دستیابی به صدائی صاف و یک دست بخصوص در فرکانس‌های بالا دیده می‌شود.

ضمنا توانائی پایین اسپیکرها در تفکیک دقیق صداهای پس‌زمینه، از موارد نه‌چندان مثبتی ا‌ست که در HT-E6750W به چشم می‌خورد.

از سابووفر دستگاه توقع تولید صدای قوی‌ و محکم‌تری داشتیم. در واقع سابووفر این مدل قادر به تولید صداهای متفاوت نیست. این مشکلی است که همه بووفرهای Passive به آن دچار هستند.

کیفیت رنگ و تصویر و همچنین پخش سه بعدی در این پلیر، بسیار خوب است.

جمع بندی

در مجموع و در یک نگاه کلی سینمای‌خانگی HT-E6750W سامسونگ محصولی برتر با امکانات پیشرفته در رده میان قیمت بازار با برخورداری از مجموعه صوتی قدرتمند است که علیرغم برخی مشکلات معدود صوتی، بهبودهای متعددی را در نسل قبلی این کلاس ایجاد نموده و با به کارگیری ابزار تحت شبکه، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب خواهد کرد.

قیمت سینمای خانگی سامسونگ نیز نسبتا بالاست و در بازار جهانی با قیمت حدود ۱۱۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

اگر سامسونگ در این پخش‌کننده نیز از پردازنده دو‌هسته‌ای بهره می‌برد تا سرعت مرورگر آن نیز قابل قبول باشد، می‌توانستیم آن را یکی از بی نقص‌ترین دستگاه‌های موجود در بازار بنامیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات