مهندسی نرم‌افزار و چوب‌بری؛ بهترین و بدترین شغل‌ها در سال ۲۰۱۲

دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
بهترین و بدترین شغل‌های امسال کدام هستند؟ با آگاهی از شغل‌های با درآمد بیشتر می‌توانید مسیر شغلی خود را بهتر تعیین کنید.
تبلیغات

موسسه Career Cast که سالانه فهرستی از 200 شغل برتر را با توجه به فرصت‌ها، مزایا و امتیازات شغلی، حقوق و دستمزد، استرس و شرایط محیط کار دسته‌بندی می‌نماید، اخیرا لیست مشاعل برتر سال 2012 را اعلام کرده که 20 مورد از آن را شغل‌های مرتبط با حوزه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات دربر می‌گیرد. جالب اینکه برای دومین سال متوالی، مهندسی نرم افزار به عنوان برترین شغل سال انتخاب شده است. خوشا به حال مهندسال جوان! جزئیات کامل را در ادامه مطلب مشاهده کنید.

در بین 200 شغلی که این موسسه به تحلیل آنها پرداخته؛ مهندسان نرم افزار از بهترین شرایط کاری، کمترین حد استرس و کار فیزیکی، و حقوق و دستمزدهای بالا برخوردار هستند. لازم به ذکر است که متوسط درآمد سالانه یک مهندس نرم افزار در آن سوی آبها چیزی در حدود 90,000 دلار است که ماهانه چیزی معادل 7,500 دلار ناقابل می‌شود.

علی‌رغم تمام مشکلاتی که این شغل با آن مواجه است – مواردی چون برآوردن نیازهای مشتریان با حداقل هزینه و تلاش برای بقا در بازار پررقابت – مهندس نرم افزار بودن بهترین کاری است که می‌توانیم در حق خودمان انجام دهیم! جالب اینکه رتبه دوم این فهرست را آمارگیران به خود اختصاص داده‌اند!

سایر مشاغل مرتبط با حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات که در بالای فهرست جا خوش کرده‌اند عبارتند از تحلیلگر سیستم‌های رایانه‌ای (در مقام نهم) و توسعه دهندگان وب (در مقام پانزدهم).

اما اگر از مهندسی نرم‌افزار خوشتان نمی‌آید و به دنبال شغل‌های خوب و بی دردسر دیگری هستید این موارد را حتماً مد نظر داشته باشید: زمین‌شناسی (مقام بیست و دوم)، نگهبان موزه (مقام سی و یکم)، اخترشناسی (مقام چهل و سوم) و بازیگری (در مقام یکصد و هفتاد و هشتم). اما آن روی سکه؛ بدترین انتخاب و پایین مرتبه‌ترین شغل در این فهرست چوب بری است.

سوالی که ممکن است به ذهن خطور نماید نحوه‌ی امتیازدهی و رتبه‌بندی مشاغل توسط موسسه Career cast است. کارشناسان این موسسه کلیه مشاغل را با توجه به پنج مشخصه – کار فیزیکی، محیط شغلی، سطح درآمد، میزان استرس و چشم انداز استخدامی – سنجیده و مجموع امتیاز هر شغل معیار اصلی در رده بندی به حساب می‌آید. بدین ترتیب هر چه امتیاز کسب شده شغلی بیشتر باشد، آن شغل در مقام بالاتری قرار می‌گیرد.

اگر شما هم بخواهید با معیارهای گفته شده شغل خود را بسنجید چه رتبه‌ای به آن می‌دهید؟ آیا این رده‌بندی در کشور ما هم صادق است؟ اگر زمان به عقب بازگردد چه شغل دیگری را انتخاب می‌نمایید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات