جمع‌بندی تمام شواهد و شایعات پیرامون آیفون 5

دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
گاهی در جهان شاهد تولید و عرضه محصولاتی هستیم که با پتانسیل بسیار بالای خود در برطرف سازی نیاز مردم به شدت مورد استقبال قرار گرفته و جهشی عظیم در تجارت و صنعت ایجاد می‌کنند. گزافه نیست اگر بگوییم آیفون اپل یکی از این محصولات انقلابی بوده است. آیفون به قدری محبوب و منحصر به فرد شده که حتی یک روز بعد از عرضه جدیدترین مدل آن شاهد موج عظیمی از حدث و گمان‌ها پیرامون نسل بعدی آن هستیم. شایعه‌هایی که حتی کوچک‌ترین اجزای این گوشی مثل آنتن آن نیز پوشش می‌دهند. در این مقاله تصمیم داریم شواهد و شایعه‌های مطرح شده در ماه‌های آخر سال 2011 و اوایل 2012 را در مورد شکل ظاهری، زمان عرضه، تجهیزات ارتباطی و... آیفون 5 را مورد بررسی قرار دهیم.
تبلیغات

پس از پرده‌برداری از آیفون 4S در سال 2011، شاهد آن بودیم که اپل به جای ایجاد تغییرات بنیادی در نسل بعدی گوشی هوشمند خود تصمیم گرفت، یک تکرار بهتر و پیشرفته‌تری از گوشی سابق خود داشته باشد. اما هم اکنون با توجه به پیشامدها و خبرهای اطراف این شرکت و طبق سنتی که از اپل سراغ داریم، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که اپل در حال آماده سازی گوشی هوشمند جدید خود با نام آیفون 5 است که قرار است تغییرات بنیادی نسبت به نسل قبلی در آن ایجاد شود و امسال به دست مشتاقان خود برسد.

پس از گذشت چند ماهی، تصمیم گرفتیم خلاصه‌ای از شایعات شکل گرفته پیرامون این محصول پر طرفدار را خدمتتان ارایه کنیم. بنابراین تا آخر مقاله با ما همراه شوید. تلاش می‌کنیم اگر اطلاعات جدیدی در حد شایعه یا به صورت جدی در مورد آیفون 5 مطرح شد آن را در این صفحه به روز کنیم. البته اگر شما هم اخباری در این مورد به دستتان رسید ما را از آن بی‌خبر نگذارید.

نهم آوریل 2012:بدنه و تراشه متفاوت

اخباری در رسانه‌های مختلف منتشر گردید، بر این مبنا که آیفون جدید از مقاومت بیشتری چه از نظر داخلی و چه از نظر خارجی برخوردار است. بنا بر گزارش Business Insider ، آیفون 5 مجهز به نمایشگر 4 اینچی در یک بدنه متفاوت نسبت به نسل‌های قبلی است. همچنین در اخبار رسیده از 9to5Mac ، استفاده از چیپ A5X در نسل جدید آیفون پیش‌بینی شده است.

نهم آوریل 2012: فاکس‌کان هیچ اطلاعی از زمان عرضه این محصول ندارد ولی شایعات حاکی از معرفی آیفون ۵ در ماه اکتبر هستند

معمولا شایعات زیادی پیرامون Foxconn، کارخانه تولیدی محصولات اپل در چین، مطرح است. بنا بر گفته‌های مدیرمنابع انسانی این شرکت در سایت واقع در شهر Taiyuan، آیفون 5 در ماه اکتبر رونمایی خواهد شد. علی رغم ادعای مطرح شده، مسئول بخش کارگزینی این شرکت از عرضه این محصول در ماه ژوئن خبر داده بود. این اخبار توسط Kotaku، از نویسندگان و مترجمان روزنامه اقتصادی Maeil در کره جنوبی انتشار یافته بود که در صحت آن کمی شک و تردید وجود دارد.

دوم آوریل 2012: اپل در حال استخدام تعداد زیادی نیروی انسانی است

در یک مکالمه ضبط شده و پخش شده توسط تلویزیون توکیو، کارگزینی Foxconn دلیل نیاز شرکت در به کارگیری 18,000 نیروی جدید را، عرضه آیفون جدید در ماه ژوئن دانست. این نیروی انسانی زیاد، گمان‌ها در مورد عرضه آیفون 5 در تابستان را بسیار تقویت می‌کند.

23 مارس 2012: آیفون ۵ به پورت جدید مجهز می‌شود

علاوه بر شایعات مربوط به LTE، آیفون 5 احتمالا به پورت یا داک اتصالی جدیدی مجهز شود که از نمونه قبلی کوچکتر باشد و بدین وسیله فضای بیشتری را برای دیگر اجزای موبایل ایجاد کند.

21 مارس 2012: عرضه آیفون 5 با نمایشگر 4.6 اینچی

Reuters برای آن دسته از افرادی که از نمایشگر 3.5 اینچی آیفون ناراضی هستند خبرهای خوشی دارد. Reuters می‌گوید ، اپل سفارش تولید نمایشگرهای 4.6 اینچی را به تولیدکنندگان داده است. شاید بزرگ شدن ابعاد نمایشگر و به دنبال آن بزرگ شدن بدنه گوشی بتواند فضای بیشتری را برای به‌کارگیری تراشه قویتر مانند A5X ایجاد کند.

سوم فوریه 2012: آیفون 5 همچنان گران خواهد بود

آنالیزور Citigroup که قبلا با Tim Cook مدیر عامل اپل و Peter Oppenheimer رییس امور مالی این شرکت دیدار داشته ، گزارش داده است که اپل نیازی به کاهش قیمت درآیفون خود نمی‌بیند. در جریان ملاقاتش، Oppenheimer گفته است که اپل همچنان به ساخت محصولات منحصر به فرد ادامه می‌دهد و بی‌شک مشتریان به خرید آنها باز هم علاقه نشان خواهند داد. تازه علاوه بر این‌ها آیفون 5 قرار است از LTE و TD-SCDMA نیز پشتیبانی کند که منجر به افزایش قیمت تمام شده محصول می‌شود.

سوم فوریه 2012: اپل به ماه ژوئن چشم دوخته است

بر اساس گزارشات منتشره از روزنامه چینی Commercial Times ، اپل احتمالا باز هم به سراغ ماه ژوئن برای معرفی محصول جدیدش خواهد رفت. آخرین بار آیفون 4 در ماه اکتبر معرفی شد ولی شایعات حکایت از آن دارد که ممکن است آیفون 5 در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان که از تاریخ 10 تا 15 ژوئن برنامه ریزی شده است معرفی شود.

25 ژانویه 2012: تابستان 2012 با نمایشگر ۴ اینچی

سایت 9toMac به نقل از منبعی در Foxconn گزارش داد که اپل در حال آماده سازی آیفون جدید با نمایشگر 4 اینچی و یا حتی بزرگتر برای معرفی در تابستان امسال است. بنا بر اظهارات این سایت، آیفون جدید با همان شکل و استایل ظاهری آیفون 4 و 4S عرضه خواهد شد ولی با بدنه بزرگتر( درازتر و با پهنای بیشتر). این بلاگ همچنین می‌گوید که اپل طرح های دیگری هم در نظر دارد که هنوز در مورد آنها تصمیم قطعی نگرفته است.

سوم ژانویه 2012: عرضه در پاییز با بدنه باریک فلزی

Tavis McCourt تحلیلگر Morgan Keegan از عرضه آیفون 5 در پاییز امسال می گوید. او همچنین سود و درآمد قابل توجهی را با فروش این محصول برای اپل متصور است. البته او به طور دقیق به تفاوت‌های نسل جدید آیفون اشاره نکرده و فقط گفته است که شاید شاهد محصولی باریک‌تر با جنسی از فلز در پشت آن باشیم.

30 سپتامبر 2011: کشف آیفون جدید در موجودی اپل

بر اساس یک اتفاق در 28 سپتامبر، سایت‌های شایعه پراکن 9to5Mac و Slash Gear گزارش دادند که گوشی سفید رنگی با کد – N94 در سیستم موجودی اپل کشف شده است که به احتمال زیاد همان آیفون 5 خواهد بود. اطلاعات موجود در آن سیستم حکایت از آن دارد که این گوشی با سیستم دوگانه CDMA/GSM منطبق است.

29 سپتامبر 2011: آیفون 5 با نمایشگر بزرگتر و پشتیبانی از HSPA+

PC Watch ‍ژاپن و CNET فرانسه در دو روایت مجزا به شایعات پیرامون این محصول دامن زدند. بنا بر گزارش این دو منبع، آیفون 5 با امکان پشتیبانی از HSPA+ عرضه خواهد شد که از نظر تئوری می‌تواند فایل‌ها را با سرعت 21 مگابیت در ثانیه دانلود کند . در شایعه درز کرده از طرف آنها ، نمایشگر بزرگتر 4.2 یا 4.3 اینچی با رزولوشن تصویری 960x540 پیکسل یا qHD به عنوان نمایشگر این محصول یاد شده است.

28 سپتامبر2011: آیفون و آیپاد جدید در سیستم خرده فروشی اپل

در اینکه اپل قرار است علاوه بر آیفون محصولات دیگری را در 5 اکتبر معرفی کند بحث زیادی وجود دارد ولی اگر شایعه نقل شده از سایت 9toMac به درستی به وقوع بپیوندد، قرار است محصولات بیشتری جز آیفون جدید معرفی شود. بنا بر گزارش منبع یاد شده، دو مدل جدید از آیفون در سیستم موجودی و فروش این شرکت وجود دارد که یکی از آنها احتمالا مدل به روز شده آیفون 4 با گنجایش 8 گیگابایت باشد. علاوه بر این ها، سه مدل آیپاد جدید هم در سیستم موجودی و فروش اپل موجود بوده است.

27 سپتامبر: حافظه رم یک گیگابایتی و سیستم کنترل صوتی

TUAW از یک منبع موثق نقل می‌کند که آیفون جدید با حافظه رم یک گیگابایت و سیستم دستیار کنترل صوتی (SIRI) ارایه خواهد شد.

24 سپتامبر: ماه اکتبر بدون تعطیلات

به گزارش AppleInsider، اپل به کارکنان خرده فروشی خود در فروشگاه‌های این شرکت اعلام داشته است که نمی‌توانند در هفته دوم اکتبر به مرخصی و تعطیلات بروند.

23 سپتامبر: نقص در پنل آیفون 5

DigiTimes می گوید که یکی از سازندگان پنل های تاچ آیفون به نام Wintek مشکلات و نواقصی را در پنل‌های تولید شده توسط خودش برای آیفون 5 یافته است. البته در این گزاش دقیقا مشخص نشده است که چه نقصی در نمایشگر به وجود آمده ولی آنچه که مشخص است، این نقص در زمان مونتا‍ژ و آماده سازی نمایشگر مشاهده شده است.

21 سپتامبر: معرفی آیفون 5 در چهارم اکتبر

All Things D پیش بینی کرد که آیفون 5 در چهارم اکتبر توسط مدیرعامل این شرکت، تیم کوک معرفی خواهد شد.

5 سپتامبر: یکصدو پنجاه هزار آیفون در روز

DigiTimes تایوان به نقل از منابع ناشناس از Foxconn به عنوان سازنده محصولات آیفون گزارش داد که این شرکت روزانه 150,000 آیفون 5 می‌سازد.

31 آگوست: آنتن جدید

Ideal Case سازنده تجهیزات جانبی، عکسی از آنتن جدید طراحی شده برای iPhone 5 را منتشر کرد. اما در تصویر اصلا مشخص نیست که آنتن جدید با نسخه‌های قبلی چه تفاوتی می‌کندو همچنین توضیحی هم برای عکس ها و نحوه بدست آوری آنها ارایه نشده بود.

23 آگوست: زمان معرفی

بر اساس گزارش Wall Street Journal قرار است آیفون 5 توسط سرویس دهنده‌های مخابراتی Verizon Wireless و AT&T در نیمه اکتبر معرفی گردد.

22 آگوست: دوربین جلو بدون فلاش

شایعه های قبلی حاکی از آن بود که دوربین جلویی آیفون 5 به نور فلاش مجهز خواهد شد ولی 9toMac این ویژگی را برای آیفون 5 رد کرده است.

16 آگوست: LTE در فروشگاه‌های اپل

Engadget گزارش داده است که تجهیزات LTE برای تست گوشی‌های آیفون در فروشگاه های اصلی اپل نصب شده است. این تجهیزات از طیف فرکانسی 700 مگاهرتز که توسط AT&T و T-Mobile مورد استفاده قرار می‌گیرد، پشتیبانی می‌کند.

سوم آگوست: 10 میلیون گوشی در سپتامبر

DigiTimes می‌گوید که قرار است Pegatron نزدیک به 10 میلیون آیفون 5 را برای اپل آماده کند. این گوشی‌ها در ماه سپتامبر به اپل تحویل داده می‌شوند.

دوم آگوست: خروج آیفون 5 از مجموعه اپل برای آزمایش

گاردین انگلستان گزارش داد که بخش ارتباطات این کشور جعبه بسیار سری حاوی آیفون 5 دریافت کرده تا آن را برای تست سازگاری با شبکه‌های این کشور به اپراتورها تحویل دهد.

27 جولای: قاب و طراحی جدید

U.K. blog قاب‌های جدیدی از دو سازنده دریافت کرده است که مربوط به آیفون جدید هستند. این قاب‌ها با طراحی کاملا متفاوت و نمایشگر بزرگتر از آیفون های نسل پیشین و به همراه کلید Home و طرح خمیده در پشت تولید شده‌اند.

24 ژوئن : فلاش پرنورتر

DigiTime گزارش داده که آیفون جدید با فلاش LED دوگانه عرضه خواهد شد.

23 می: نمایشگر خمیده

باز هم DigiTime شایعه جدیدی را مطرح کرد که در نوع خود جالب بود. این شایعه پیرامون تولید آیفون 5 با نمایشگر و شیشه خمیده بود. در این شایعه از خرید 200 تا 300 دستگاه برش شیشه توسط اپل سخن به میان آمده بود.

22 مارس: فناوری NFC

New York Times در این روز وجود چیپ NFC را برای آیفون 5 تأیید کرد.

در نهایت نیز کلیه مقالات و مطالب مرتبط با iPHONE 5 را می‌توانید در آدرس zoomit.ir/iphone/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات