شارپ تولید اولین نمایشگر IGZO دنیا را آغاز کرد

یک‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
تولد صفحه نمایش IGZO شارپ که کیفیت تصویر بهتری را به گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و تلویزیون‌ها می‌آورد، شروع شده است.
تبلیغات

شارپ اعلام کرد که در راستای نیاز بازار به نمایشگرهای باکیفیت و کم مصرف، تولید اولین پنل‌های LCD با بازده بسیار بالا و  تکنولوژی نیمه هوشمند  IGZO را آغاز کرده است. این تکنولوژی صفحات، که بر اساس ترکیب شیمیایی" ایندیوم، گالیوم، زینک اکساید" ساخته می‌شوند، می‌تواند در نمایش جزئیات، شفافیتی به میزان دو برابر بیشتر از پنل‌های فعلی ایجاد کند و به نحو چشمگیری سبب کاهش مصرف انرژی تا سطح 90 درصد شود. این تکنولوژی موجب می‌شود که با وجود کاهندگی مصرف انرژی، پنل نمایشگر باریک‌تر و شفافیت پیکسل‌ها بیشتر شود.

همچنین تکنولوژی تنظیم کننده تصویر UV2A شارپ که پیش از این در تلویزیون‌های AQUOS وجود داشت در این پنل‌ها نیز موجود می باشد.

در حال‌ حاضر شارپ این تکنولوژی را تنها بر روی نمونه‌های تبلت، لپ‌تاپ و مانیتورهایی چون تبلت‌های 7 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل با تراکم پیکسلی 217ppi و مانیتور 32 اینچ با رزولوشن 840 در 2160 و تراکم پیکسل 140ppi انجام داده است. به گفته کارشناسان شارپ این نمونه‌ها اختصاصا جهت سنجش بازار تولید شده‌اند و در صورت استقبال مشتریان به شکل انبوه تولید می‌شوند.

به‌نظر می‌رسد به‌زودی تکنولوژی IGZO به دلیل مصرف پایین انرژی در حین ایجاد کیفیت تصویری دوچندان، در محصولات شرکت‌های اینتل و اپل همچون اولترا‌بوک‌ها، آیفون و آیپد مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین شایعات حاکی از آن است که نمایشگرهای IGZO جایگزین IPS در نسل آینده آیپد خواهند شد. مهمترین برتری نمایشگرهای IGZO نسبت به نمایشگرهای فعلی در بازده آنها است یعنی مصرف بسیار پایین‌تر و تصاویر با کیفیت‌تر.

نکته جالب توجه اینکه ساخت این LCD‌ها با تکنولوژی IGZO که در‌حال‌حاضر اختصاصا جهت تولیدات نمایشگرهای کوچک تا متوسط به ویژه تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها خواهد بود، هم‌اکنون در تاسیسات کامیاما یعنی دقیقا جایی که در سال 2006 اولین پنل‌های LCD برای تلویزیون شارپ متولد شدند، آغاز شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات