دستگیری 5 نفر در چین به علت همکاری در فروش کلیه یک نوجوان برای خرید آیپد

چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش خبری مبتنی بر فروش کلیه یک نوجوان چینی برای خرید آیپد و آیفون را در زومیت خواندید. اکنون خبرگزاری دولتی چین پس از گذشت یک سال از این ماجرا، اعلام کرده که 5 نفر به علت همکاری در فروش کلیه این نوجوان در جنوب چین دستگیر شده اند. لازم به ذکر است، این نوجوان چشم بادامی خبرساز که تنها 3000 دلار از فروش کلیه اش به‌دست آورده، اکنون از نارسایی کلیه رنج می‌برد.
تبلیغات

مقامات استان هونان، در جنوب چین، اعلام کرده اند در بین افراد دستگیر شده، پزشکی که آوریل گذشته اقدام به این عمل جراحی کرده بود نیز دیده می‌شود. این گروه که حدود 35000 دلار برای این عمل پیوند به جیب زده اند، تنها 3000 دلار آن را به این قربانی جوان پرداخت نموده اند.

شینهوا که تنها به اعلام نام خانوادگی این قربانی بسنده کرده بود ابراز داشت وانگ 17 ساله در یکی از اتاق‌های گفتگو به این کار غیرقانونی ترغیب شده بود. ماجرا زمانی برملا شد که وانگ به خانه بازگشت و مادرش متوجه گجت‌های جدیدش شد و زمانی که از او نحوه ی کسب پول و خرید این وسایل را جویا شد، جوانک چینی به فروش کلیه خود اعتراف کرد.

مقامات اذعان کرده اند که دستگیرشدگان متهم به آسیب رسانی عمدی و تجارت غیر قانونی اعضای بدن هستند. گفتنی است، با وجود محبوبیت بالای محصولات اپل در چین، بسیاری از کارگران و کارمندان طبقه متوسط شهری استطاعت خرید آنها را ندارند.

از سوی دیگر کمبود اهدا کننده عضو در این کشور پرجمعیت موجب شده تا بنا به ارقام رسمی وزارت بهداشت چین، بیش از 1.5 میلیون نفر نیازمند عمل پیوند باشند که تنها سالانه 10,000 نفر می‌توانند به عمل جراحی امیدوار باشند.

گاه و بیگاه، مقامات برای تامین این کسری عضو، به بدن بی‌جان زندانیان اعدام شده نیز رحم نمی کنند و از آن به عنوان منبعی برای رفع نیازهای بهداشتی جامعه چین بهره می‌برند. اقدامی که بنا به اذعان مقامات چینی قرار است تا پنج سال آینده متوقف شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات