سونی، ۱۰٫۰۰۰ کارمند خود را اخراج می‌کند

سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش روز دوشنبه روزنامه Nikkei، شرکت سونی ژاپن قصد دارد 10,000 کارمند خود که شامل ۶ درصد کل کارمندان این شرکت می‌شود را اخراج کند. این تصمیم را کازوئو هیرایی، مدیر عامل جدید سونی گرفته است که با این کار قصد دارد این غول الکترونیک و سرگرمی را پس از 4 سال وضعیت قرمز به سود دهی بازگرداند.
تبلیغات

پس از شرکت‌هایی چون NEC و پاناسونیک که به خاطر رقابت با کمپانی‌هایی چون اپل و سامسونگ مجبور به تعدیل نیرو و صرفه‌جویی در سیاست‌های خود شدند، حال سونی نیز قصد دارد شرکت خود را کوچک‌تر سازد.

به طور خاص، تولیدکنندگان تلویزیون به خاطر شرایط نامساعد اقتصادی ضربه زیادی خورده‌اند. مثلا شارپ مجبور به کاهش قیمت محصولات خود شد. این شرکت به همراه سونی و پاناسونیک در پایان سال مالی اخیر، مجموعا 17 میلیارد دلار ضرر داده‌ است.

سرمایه‌گذاران روز پنج‌شنبه طی جلسه‌ای با هیرایی، که در ماه اخیر به جای هوارد استرینجر به سمت مدیرعاملی سونی برگزیده شد، به بررسی این موضوع و این که سونی چطور مسیر جدید خود را مشخص کند، خواهند پرداخت.

یوکی ساکورایی، مدیر یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری سونی گفت:

تحت مدیریت مدیرعامل جدید ، تعدیل نیرو و یا تغییر مسیر شرکت آسان‌تر خواهد شد. یکی از اتفاقاتی که دوست داریم رخ دهد این است که منابع شرکت از بخش تلویزیون به بخش‌های دیگر انتقال یابد.. اگر بخواهند همچنان در بخش تلویزیون فعالیت زیادی داشته باشند، ممکن است وارد جنگی شوند که احتمالا از آن پیروز بیرون نخواهند آمد.

Nikkei می‌گوید نیمی از تعدیل نیروها مربوط به بخش LCD های سایز کوچک و متوسط و مواد شیمیایی آنها خواهد بود.

سونی ماه گذشته اعلام کرد که در حال فروش بخش محصولات شیمیایی است که شامل 3,000 شغل می‌شود. همچنین در ابتدای آوریل بخش نمایشگر موبایل سونی با حدود 2,000 نیروی کاری، با بخش پنل های LCD کوچک توشیبا و هیتاچی ادغام شد و با نام Japan Display به فعالیت خود ادامه داد.

Nikkei گفت معلوم نیست چه تعداد از کاهش مشاغل داخل و چه تعداد خارج از ژاپن خواهند بود. بنا به آنچه در سایت سونی آمده تا پایان مارس 2011، این شرکت ژاپنی 168,200 کارمند ثابت داشته است.

سونی ممکن است از هفت مدیرعامل خود از جمله استرینجر که هم اکنون سمت ریاست را بر عهده دارد، بخواهد پاداش هایشان را باز گردانند. سونی از صحبت درباره این گزارش امتناع ورزیده است.

سونی 16,000 شغل را در سال 2008 پس از بحران اقتصادی جهانی تعدیل کرد، اما از آن زمان هنوز نتوانسته در مسیر سوددهی قرار گیرد. این کمپانی تخمین می‌زند که در سال مالی که به تازگی پایان یافت 220 میلیارد ین (2.7 میلیارد دلار) متضرر شده که بخش اعظم آن به خاطر مشکلات بخش تلویزیون بوده است.

سونی ماه گذشته اعلام کرد که هیرایی به طور مستقیم مسئولیت بخش تجارت را به عنوان بخشی از تغییرات ساختاری به عهده گیرد. طی سه هفته اخیر سهام سونی بیش از 10 درصد افت داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات