جمع‌بندی تمام اطلاعاتی که در مورد تبلت گوگل منتشر شده است

سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
گوگل با همکاری اسوس در حال کار روی این پروژه است. چندی پیش نیز در خبرها آمده بود که گوگل به دنبال فروش این محصول در فروشگاه آنلاین خود است.
تبلیغات

از سویی گوگل در حال مذاکره با مقامات چین است تا بتواند با استفاده از تسهیلات موتورولا وارد حوزه تولید سخت افزار شود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

گوگل در ابتدا در ماه می تصمیم داشت یک رقیب برای آیپد ارائه کند. اما عرضه این تبلت گوگل تا حداقل ماه جولای (تیرماه ۹۱) به تاخیر افتاده است تا با قیمتی رقابتی وارد بازار شود. قیمت این محصول قرار بود در ابتدا 250 دلار باشد که بنا به شایعات، هنگام عرضه قیمت تقریبی 2,00 دلار خواهد داشت، که به نظر بسیار مناسب می‌رسد.

شایعات زیادی در مورد ارائه تبلت گوگل در نیمه اول سال مطرح شده بود. اما گزارشات حاکی از آن است که هم اکنون گوگل در حال مذاکره با مقامات چینی است تا با استفاده از تسهیلات و امکانات موتورولا به تولید محصولات سخت افزاری خود در آینده بپردازد. گوگل که گوشی‌های هوشمند خود را با همکاری سامسونگ تولید می‌کند، در صنعت تبلت نیز به سراغ اسوس رفته و قرار است با این کمپانی مشترکا روی تبلت کار کنند.

چندی پیش در خبرها داشتیم که تبلت گوگل در فروشگاه انلاین تبلت گوگل عرضه خواهد شد. گوگل اخیرا نام و ساختار فروشگاه خود را به Google Play تغییر داد که فروشگاه اپلیکیشن، کتاب الکترونیک و ... را در آن جمع آوری کرده است. با توجه به آنکه اکوسیستم گوگل در حال شکل‌گیری است، امید است که این محصول همچون Google Phone یک شکست مفتضحانه نباشد (البته ادعاهایی نیز وجود داشت که پروژه Google Phone فقط یک آزمایش از سوی این کمپانی بود). هنوز معلوم نیست که آیا این اقدام جدید گوگل حرکتی به سمت تولید محصولات سخت‌افزاری در آینده باشد.

برخی ویژگی‌هایی که گفته می‌شود تبلت گوگل (Google Tab یا Nexus Tab) خواهد داشت عبارتند از:

  • نمایشگر 7 اینچ
  • Wi-Fi
  • اندروید 4 - ساندویچ بستنی
  • پردازنده چهار هسته‌ای Nvidia Tegra 3 (یا دو هسته ای)

سوالی که در ذهن ما به وجود می آید آن است که گوگل با صرفه جویی در کدام بخش می‌خواهد قیمت محصولش را پایین بیاورد؟ کیفیت سخت‌افزار یا جنس بدنه یا ...؟

این دستگاه همچنین رقیب سرسختی برای کیندل فایر خواهد بود. به نظر می‌رسد که این محصول بخشی از بازار را هدف گرفته که فروش بیشتر به کیفیت بالاتر (جایی که آیپد هدف گرفته است) ارجحیت دارد. برای سایر محصولات چون کیندل فایر حتی نزدیک شدن به رقابت با محبوبیت آیپد دور از دسترس و سخت است، چرا که در حوزه ویژگی های سخت افزاری چون دوربین و کمتر بودن منابع نرم افزاری نمی‌توانند با آیپد مقایسه شوند. باید منتظر بمانیم تا ببینیم Google Pad چه چیزی با خود به بازار خواهد آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات