بهترین تبلت‌های بازار از نظر کیفیت نمایشگر + قیمت

دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۳:۲۷
مطالعه 7 دقیقه
بهترین تبلت‌های بازار کدام هستند؟
تبلیغات

هنوز زمان زیادی از معرفی اولین تبلت توسط اپل نگذشته است که این محصول در حال تصرف جایگاه کامپیوترهای شخصی و معرفی خود به عنوان قدرت برتر در دنیای تکنولوژی است. این وسیله آنچنان مورد توجه قرار گرفته که اکثر تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی سرمایه‌گذاری‌های سنگینی برای عرضه موفقیت‌آمیز تبلت‌های خود کرده‌اند.

بدون شک جذاب‌ترین قسمت هر تبلت، نمایشگر لمسی آن است. نمایشگر بعضی از تبلت‌ها تصاویر را آنچنان دقیق و با رنگ‌های زنده نمایش‌ می‌دهند که مرز بین واقعیت و خیال در هم آمیخته می‌شود. ما در این مقاله تصمیم داریم تبلت‌های فعلی بازار که مجهز به بهترین نمایشگرها هستند را معرفی کنیم. بی درنگ با ما همراه شوید.

هنگامی که به موفقیت آمازون در فروش و عرضه تبلت ارزان قیمتش (Kindle Fire) می‌نگریم متوجه سیاست درست این شرکت در انتخاب قطعات محصولش می‌شویم. بی‌شک عرضه این تبلت با این قیمت پایین بازخورد استفاده از قطعات ارزانتر و حاشیه سود کمتر برای این شرکت بوده است.

نکته اساسی یا بهتر است بگویم راز موفقیت کیندل فایر در شناخت درست از نیاز مشتریان خلاصه می‌شود. هرچند آمازون از قطعات ارزان قیمت در تبلت خود استفاده کرده اما آنقدر باهوش بوده که از نمایشگر Kindle Fire چیزی کم نگذارد این تبلت مجهز به نمایشگر IPS شفاف و دوست داشتنی است. این به معنای آن است که این شرکت به درستی دریافته که نمایشگر که قسمت اعظم فیزیک ظاهری دستگاه را تشکیل می‌دهد در نگاه مشتریان بسیار حیاتی و قابل توجه است. در صورتی که مثلا استفاده از کلیدهای حجم صدا با روکش نیکل آنقدرها هم مهم نمی‌باشد.

برای کسانی که اطلاعی از مفهوم IPS یا in-plane switching ندارند، این تکنولوژی، زوایای دید بهتر و رنگهای زنده تری را نسبت به LCD های معمولی ارائه می دهد. اطلاعات بیشتر در مورد IPS را در دایرکتوری IT زومیت بخوانید.

سامسونگ نیز به درستی متوجه شد که صفحه نمایش یک وسیله همراه تاثیر دوچندانی در جذب مخاطبان دارد و این کار را با روش خودش ( نمایشگرهای Super AMOLED) به خوبی انجام داد. اپل نیز با استفاده از نمایشگرهای Retina خود در آیفون 4 بر این فرضیه صحه گذاشت و همواره در نسل جدید محصولات خود ارتقاء نمایشگر را نیز در نظر گرفت. همانطور که می‌دانید اپل در نسل سوم آیپد، سنگ تمام گذاشت و پر بیراه نیست اگر بگوییم قسمت اعظم فروش شگفت آور این وسیله مدیون نمایشگر خارق‌العاده آن است.

بعد از این مقدمه به سراغ بهترین تبلت‌ها از نظر کیفیت صفحه نمایش می‌رویم و آنها را به صورت مختصر خدمتتان معرفی می‌کنیم.

آیپد جدید (نسل سوم)

همانگونه که احتمالا بارها شنیده‌اید اپل در آیپد جدید خود از صفحه نمایش رتینا با رزولوشن بسیار بالا استفاده کرده است. اپل تلاش کرد از فلسفه خود در آیفون 4 مبنی بر آنکه پیکسل‌های تصویر آنقدر کوچک باشند که از نگاه کاربران قابل تمایز نباشند در آیپد نسل جدید هم استفاده کند. حقیقتا صفحه نمایشی ۹.۷ اینچی Retina با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل و چگالی پیکسلی ۲۶۴ پیکسل بر اینچ مانند الماسی بر پهنه این تبلت می‌درخشد.

آیپد 3

جدای از این رزولوشن حیرت‌آور، این نمایشگر یکی از روشن‌ترین (Brightness) تصاویری که تا به حال دیده‌ایم را به کاربرانش عرضه کرده که در آزمایش‌های انجام گرفته به اثبات نیز رسیده است. البته در کنار همه این‌ها اپل ادعا کرده است که آیپد جدید از نظر اشباع رنگی 44 درصد بهتر از آیپد 2 عمل می‌کند و این بدین معناست که کیفیت تصویر و دقت نمایش رنگ‌ها نیز در این نمایشگر ارتقاء چشم گیری یافته است.

Apple New iPad قیمت $569.88 - $785.00 در ایران 1,399,000 برای 16GB+WI-FI و 1,999,000 برای 64GB+4G

‌در کنار این ویژگی های منحصر به فرد، آیپد جدید از نظر نسبت کنتراست تصویر نسبت به تبلت Asus Transformer Prime با نمایشگر Super IPS و Galaxy Tab 10.1 سامسونگ در رده پایینتری قرار می‌گیرد. تازه جدای از آن نسبت ابعاد تصویر 4:3 آن نیز چندان برای تماشای ویدیوها و عکس‌های HD مناسب به نظر نمی‌رسد. با تمام این‌ها اگر تصمیم دارید به تبلتی با یک نمایشگر حیرت‌انگیز و رنج وسیعی از نرم‌افزارهای آماده دسترسی پیدا کنید، بهترین و تنها انتخاب شما در حال حاضر آیپد نسل سوم خواهد بود.

Galaxy Tab 7.7 سامسونگ

اگر قصد خرید آیپد را ندارید و تبلت‌های اندرویدی را ترجیح می‌دهید یکی از بهترین انتخاب‌ها برای داشتن تبلتی با وزن کمتر و قابلیت‌های بهتر برای حمل آسان Galaxy Tab 7.7 سامسونگ با نمایشگری با رزولوشن تصویری 1,280x800 پیکسل است. این رزولوشن که بیشتر در تبلت‌های 10 اینچی رایج است در اندازه 7.7 اینچ به کار برده شده و بدین ترتیب تراکم پیکسل‌ها و جزییات تصویر در نمایشگر Galaxy Tab 7.7 بسیار خوب است.

Samsung-Galaxy-Tab-7-7

البته دلیل اصلی انتخاب این تبلت به عنوان یکی از تبلت‌های خوب بازار، نمایشگر تأمل برانگیز Super AMOLED آن است که همانند آنچه در گوشی Galaxy S II دیده بودیم جای هیچ بحث و تردیدی بر جای نمی‌گذارد. این نمایشگر رنگ مشکی را به بهترین صورت نشان داده و همچنین از کنتراست تصویری واقعی با نسبت شگفت‌آور 22,449:1 برخوردار است که حقیقتا در این مورد بهترین است.

Samsung Galaxy Tab 7.7 (Verizon) 16 GB قیمت $499.99 - $529.99 در ایران: 1,190,000 تومان

قبل از آنکه به سراغ تبلت بعدی برویم خیال خود و شما را راحت کنم که قرار است باز هم از تبلت‌های سامسونگ در این لیست، نمونه‌هایی داشته باشیم. جای هیچ گلگی و شکایتی نباشد چون اگر واقع بینانه نگاه کنیم نمایشگر دوست داشتنی آیپد جدید نیز توسط این کمپانی تولید می‌شود.

Eee Pad Transformer Prime اسوس

انگار ایسوس در Transformer Prime همانند یک موسیقیدان بزرگ که با کنار هم قرار دادن نت‌ها حس بدیعی از موسیقی را خلق می‌کند، بهترین‌ها را برای تبلت دوست داشتنی‌اش به بهترین شکل برگزیده و چیدمان کرده است. این شرکت که از پیشتازان صنعت نوت‌بوک به شمار می‌رود به درستی خطر انقراض آنها را حس کرده و تصمیم گرفته با تولید تبلت‌های خوبی مانند Transformer Prime جای پای خود را از ابتدا محکم کند.

Asus Transformer Prime

تبلت ایسوس از طراحی ظاهری خوب و بی‌نقص فلزی، پردازنده چهار هسته‌ای Tegra 3 و نمایشگر Super IPS که در روشنایی و کنتراست تصویر همانند یک بمب می ترکاند. تازه اینکه بر خلاف دیگر تبلت‌های اندرویدی این لیست، این تنها تبلتی است که هم اکنون با اندروید 4 دلربایی می‌کند.

Asus Transformer Prime - 32GB, champagne  قیمت:  $499.00  $629.99 در ایران موجود نیست.

این تبلت نسبت به نسخه اول Transformerعلاوه بر قدرت پردازش بالاتر، ظاهر زیباتر و ضخامت باریکتری نیز پیدا کرده است. ضخامت این تبلت 8.3 میلیمتر و وزن آن نیز 585 گرم می‌باشد که آن را ظریف‌تر و سبک‌تر از iPad 2 کرده است.

نمایشگر Transformer Prime همانند نسخه قبلی این تبلت از نوع IPS است به همین دلیل زاویه دید فوق‌العاده‌ای دارد. نمایشگر 10.1 اینچی این تبلت وضوح تصویر 1,280x800 پیکسل و روشنایی 600cd/m2 دارد به این ترتیب در فضای باز و نور شدید نیز به خوبی می‌توان از آن استفاده کرد.

اسوس ادعا کرده که زمان پاسخ گویی صفحه لمسی Prime نیز 100 درصد سریعتر شده است.

Asus Transformer Prime در ماه دسامبر و با قیمت 499 دلار (برای حافظه 32 گیگابایت و 599 دلار برای حافظه 64 گیگابایت وارد بازار شد. داک این تبلت (کی برد فیزیکی + باتری اضافی + اسلات Micro SD+ پورت USB) نیز بصورت جداگانه و با قیمت 149 دلار به فروش می‌رسد.

Galaxy Tab 10.1 سامسونگ

زمانی که برای اولین بار Galaxy Tab 10.1 سامسونگ روبرو شدم بیشتر از آنکه نمایشگر قابل تحسین آن توجهم را به سمت خودش جلب کند، درگیر سبکی و نازکی آن شدم. این یکی از اندک تبلت‌هایی است که از نمایشگری با تکنولوژی Super PLS به منظور افزایش زاویه دید و روشنایی تصویر استفاده می‌کند.

این تبلت از جمله سبک ترین و نازک ترین تبلت های کنونی به شمار می‌رود که دقیقا بعد از Toshiba Excite LE در رده دوم و حتی بالاتر از آیپد هم از نظر ضخامت و هم وزن قرار می گیرد. البته سامسونگ در گوشی Galaxy S II خود نیز دنیا را متوجه تبحرش در زمینه تولید محصولات سبک و نازک کرده بود.

Samsung Galaxy Tab 10.1 (16GB) 3G  قیمت: $429.99 - $499.00  در ایران 1,129,000

Galaxy Tab 8.9 سامسونگ

اگر از من درباره بهترین انتخاب میان تبلت‌های سامسونگ چه از نظر زیبایی و خوش دستی و چه از نظر کیفیت تصویر و چگالی پیکسلی آن بپرسند، بی‌درنگ Galaxy Tab 8.9 انتخاب بی چون و چرای من خواهد بود. سفارشی سازی بی‌نظیر در رابط‌کاربری اندروید 3.2 به خوبی انجام شده است.

Galaxy-Tab8.9

آیا این تبلت های خوش ساخت با نمایشگرهای جذابشان توانست شما را راضی کند؟ اگر شرکت‌ها همچنان بر فشرده‌سازی پیکسل‌ها و بالا بردن چگالی آن‌ها در تصاویر اصرار ورزند تا کی می‌توانند شما را برای خرید محصولات جدید، داغ و پر هیجان جذب کنند؟

Samsung Galaxy Tab 8.9 (16GB) 3G  قیمت $414.99 - $428.33 در ایران 995,000 تومان

یک خبر خوش هم برایتان دارم که قرار است به زودی تبلت‌ اندرویدی متنوعی به بازار عرضه شوند که از رزولوشن‌های تصویری بالایی نظیر 1,920x1,200 پیکسل پشتیبانی خواهند کرد. از جمله این تبلت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اسوس Eee Pad Transformer Prime TF700T با نمایشگر Super PLS
  • لنوو IdeaTab K2 با پردازنده ۱.۷ گیگاهرتزی ۴ هسته ای از نوع تگرا ۳ و صفحه نمایش IPS رزولوشن شگفت انگیز ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل
  • ایسر Iconia Tab A700 با پردازشگر ۱.3 گیگاهرتزی ۴ هسته ای از نوع تگرا ۳ و صفحه نمایش رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل و تکنولوژی ابداعی ایسر که همانند IPS عمل می‌کند.
  • Huawei MediaPad 10 FHD با پردازشگر 1.5 گیگاهرتزی ۴ هسته ای از نوع تگرا ۳ K3 و صفحه نمایش IPS رزولوشن شگفت انگیز ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل و از همه جالبتر حافظه رم 2 گیگا بایتی.

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات