انویدیا: اپل ادعای خود را ثابت کند، معیار مقایسه A5X با Tegra 3 را به ما نشان دهد

پنج‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا از مقایسه‌ای که اپل بین A5X و پردازنده‌ی تگرا ۳ انجام داده بسیار ناراحت است گفته اپل ادعای خود را ثابت کند.
تبلیغات

اپل در کنفرانس خبری دیروز خود که در آن از نسل سوم آیپد پرده‌برداری کرد، اعلام کرد که تراشه A5X بکار گرفته شده در آیپد جدید، 4 برابر سریعتر از تراشه 4 هسته ای Tegra 3 انویدیاست. اما اپل برای ادعای خود و اثبات نمودار مقایسه ای نمایش داده شده، سند و مدرکی نشان نداد. حال انویدیا که مورد خطاب مستقیم اپل قرار گرفته از این شرکت خواسته تا ادعای خود را ثابت کند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل در کنفرانس خبری معرفی محصولات جدید شرکتش، تبلت‌های سامسونگ، سیستم عامل اندروید و تراشه Tegra 3 انویدیا را خاطب قرار داد و هر کدام را به شکلی تخریب کرد.

سخن‌گوی انویدیا گفت: "صحبت‌های دیروز اپل بدون شک تملق آمیز بود." هرچند بازده نسل سوم آیپد واقعا بالا و عملکرد تبلت بسیار سریع است. اما سخن‌گوی انویدیا گفت: "هیچ معیار و دلیلی برای ادعای اپل وجود ندارد. ما باید بدانیم که اپل از چه نرم افزاری برای مقایسه A5X با Tegra 3 استفاده کرده است، چه درایورهایی را بکار گرفته؟ در مقایسه دو تراشه معیارهای بسیاری دخیل هستند."

اپل همچنین در مقایسه خود، قدرت گرافیکی نسل سوم آیپد را دو برابر آیپد 2 و قدرت گرافیکی آیپد 2 را دو برابر Tegra 3 اعلام کرده است. اما نتیجه آزمایشایتی که AnandTech انجام داده، نشان می دهد که قدرت گرافیکی iPad 2 حدود 5 تا 15 درصد از Tegra 3 انویدیا بالا تر است.

به نظر شما اپل معیارهای خود را ارائه خواهد کرد؟ بعید می دانیم! اما انویدیا تصمیم دارد تا در 17 مارس که نسخه جدید آیپد وارد بازار می شود یک دستگاه از آن را تهیه کرده و با یک تبلت مجهز به Tegra 3 مقایسه کند تا مقایسه درست میان این دو انجام شود.

منابع: ZDNet | The Verge

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات