چهار کمپانی خبرساز در کنگره جهانی موبایل 2012

سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۴
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت، گوگل، HTC و نوکیا بدون شک در صدر لیست خبرسازترین کمپانی ها در MWC ۲۰۱۲ بودند.
تبلیغات

مایکروسافت با معرفی ویندوز 8 نسخه مخصوص مصرف‌کننده، گوگل با اندروید و البته برنامه‌هایش برای آینده تکنولوژی موبایل، HTC با تلفن های سری One و نوکیا با دوربین 41 مگاپیکسلی روی گوشی، مهم‌ترین عناوین خبری این نمایشگاه را به خود اختصاص دادند. در هفته گذشته اخبار بسیاری از کنگره جهانی موبایل منتشر کردیم. در این مقاله می خواهیم به چهار کمپانی که بیشترین بازتاب خبری را داشتند، بپردازیم.

نوکیا

مشخصا یکی از برندگان این نمایشگاه نوکیا بود که با معرفی 808 PureView و دوربین 41 مگاپیکسلی کارل زایس روی آن توانست جایزه بهترین وسیله همراه جدید را از GSMA دریافت کند.

مقالات مرتبط:

گوشی جدید نوکیا بسیاری را شگفت زده کرد، چرا که ویژگی جدیدی را معرفی می‌کرد که قابل مقایسه با دیگر لوازم همراه نبود. اضافه کردن چنین ویژگی جذابی به یک گوشی سیمبین کمی با انتقاد همراه بود، اما به نظر می‌رسد نوکیا قصد دارد تا این ویژگی را در آینده به گوشی‌های ویندوز فون نیز اضافه کند که در این صورت مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

گوگل

eric_schmidt_google_mw2012

همان‌طور که انتظار می‌رفت، اندروید همه جای نمایشگاه را تسخیر کرده بود. درحالی‌که تبلت‌ها و گوشی‌های اندرویدی بر سر قابلیت‌های جدید رقابت می‌کنند و این قابلیت‌ها کرد بیشتری دارند، حضور روز‌افزون و نا‌محسوس اندروید کمتر به چشم می‌آید. تقریبا همه کمپانی‌ها محصولی برای ارائه تحت سیستم‌عامل اندروید داشتند، از جمله خود گوگل که نسخه موبایل مرورگر کروم را ارائه کرد.

گوگل همچنین به غیر از اندروید حرف های دیگری هم برای گفتن داشت. سخنرانی اریک اشمیت درباره آینده تکنولوژی موبایل یک نطق تأثیرگذار عمیق بود.

اچ‌تی‌سی

اچ تی سی به آرامی رابط کاربری Sense را روی اندروید بهبود می‌بخشد و در حال توسعه آن است. همچنین HTC اعلام کرد که در سال جدید گوشی‌های کمتری ارائه می‌کند تا بتواند بیشتر روی کیفیت و پشتیبانی تمرکز کند. به نظر می‌رسد سیاست‌های جدید اثرگذار بوده و به عنوان مثال گوشی‌های جدید سری One بسیار جذاب به نظر رسیدند.

مقالات مرتبط:

گوشی اچ تی سی One X با یک نمایشگر 4.7 اینچی HD به همراه تجهیزات صوتی Beats می‌تواند نظر بسیاری از مشتریان این کمپانی را جلب کند.

مایکروسافت

Windows 8

هم به خاطر ویندوز 8 و هم به خاطر همکاری نوکیا با ویندوز فون به نظر می‌رسد سال جاری سال بزرگی برای مایکروسافت باشد. ویندوز فون درحالی‌که هنوز فاصله زیادی برای رقابت با iOS و اندروید دارد، امیدوارانه گام در دنیای گوشی‌های هوشمند می گذارد. اما معلوم نیست در آینده چه پیش آید.

مقالات مرتبط:

تجربه نسخه بتای ویندوز 8 برای اکثر کاربران به‌طور کلی مثبت ارزیابی شده‌ است. مهم‌ترین موردی که این سیستم‌عامل را موفق کرده، ظاهر جذاب و دلنشین آن است و این نشان می‌دهد که مایکروسافت بالاخره تصمیم گرفته در سیاست‌های خود تغییرات اساسی ایجاد کند. مایکروسافت در دنیای موبایل هنوز راه درازی در پیش دارد اما ویندوز 8 می‌تواند نقطه عطفی در این راه باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات