ترکیب کینکت و دوربین 5Dکانن، عکاسی سه بعدی را ممکن می سازد

دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
Lytro دوربین جدیدی است که به نظر می رسد یک پیش نمایش از نسل بعدی دوربین های عکاسی باشد. این وسیله دریچه ای است برای ورود به یک تکنولوژی نو که به کمک آن می توان پرسپکتیو عکس را پس از عکاسی دستکاری کرد. این امکان توسط اطلاعات سه بعدی که به وسیله سنسور منحصر به فرد دوربین ثبت می‌شود، به وجود می‌آید. از آنجا که فعلا Lytro به شکل گسترده در دسترس نیست با کمی دقت می توانید این تکنولوژی را به شکل بالقوه در دستگاهی که زیر تلویزیون شما قرار گرفته و نامش Microsoft Kinect است، بیابید.
تبلیغات

جیمز جورج و الکساندر پورتر با الهام از CCTV ها و شناخت این قابلیت کینکت و البته با استفاده از نرم افزاری که بدین منظور طراحی کردند، توانستند این کار را انجام دهند. این نرم افزار اطلاعات مربوط به عمق تصویر را از کینکت گرفته و با ترکیب آنها با تصاویر گرفته شده توسط یک دوربین Canon 5D دقیقا همان تکنولوژی را شبیه سازی می کند.

نتیجه کار بسیار جالب بود. جرج و پورتر برای نمونه، عکس‌های از عابرین در مترو نیویورک گرفتند تا بتوانند تاثیر این تکنولوژی بر سیستم‌های نظارتی را بسنجند. این تصاویر این ایده که ما قادر نیستیم متوجه شویم چه کسی به ما نگاه می کند را زیر سوال می برد.

آنها می توانند ویدیوهای گرفته شده توسط این فناوری را در زوایای مختلف مشاهده کنند. جورج و الکساندر امیدوارند تا از این فناوری در دوربین های امنیتی استفاده شود و به این ترتیب اطلاعات کاملی از مجرمین ضبط و در دسترس نیروهای امنیتی قرار گیرد.

منابع: The Verge | Jamesgeorge | لینک مطلب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات