از طریق Google Panoramio تصاویر گرفته شده از سراسر جهان را ببینید

شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
شاید هیچ زبانی گویا تر از زبان تصاویر نباشد. می‌خواهید درباره یک معبد چینی بیشتر بدانید؟ برای سفر بعدی‌تان بین تاج محل و آکروپلیس مرددید؟ از قدیم گفته‌اند شنیدن کی بود مانند دیدن! سرویس جدید گوگل این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید روی نقشه تصاویر مربوط به اماکن و بناهای یک منطقه خاص را مشاهده‌ کنید و خودتان نیز عکس‌هایتان را در آن ثبت کنید. در ادامه با نحوه کار Google Panoramio بیشتر آشنا خواهید شد.
تبلیغات

اگر فکر می‌کنید Google Panoramio یک سایت مربوط به سفر و مسافرت است، سخت در اشتباهید. در واقع این یک سایت اجتماعی عکاسی است که می‌تواند به عنوان یک راهنمای تور مجازی که سرتاسر جهان را تحت پوشش دارد مورد استفاده قرار گیرد (چه برای کسانی که مسافرین مجازی که حوصله سفر کردن ندارند و چه برای مسافرین واقعی). پانورامیو از طریق عکس و اشتراک‌گذاری تصاویر، جهان را به ما نشان می‌دهد. همان‌طور که خود سایت می‌گوید، هدف اصلی دیدن همه جای جهان است. پانورامیو به شکل یک لایه روی Google Earth و Google Maps نیز در دسترس است.

با فعالسازی آن می‌توانید عکس‌های ضبط شده که اطلاعات جغرافیایی را در خود دارند و به اصطلاح Geo-tagged شده‌اند را مشاهده کنید. از آنجا که در پانورامیو فقط عکس اماکن وجود دارد، در آن تصاویر خصوصی را نخواهید دید. در واقع چون تمرکز این سایت فقط روی مکان‌های مختلف است، انواع دیگر تصویر در آن جایی ندارند. نکته مهم دیگر آن است که همه تصاویر روی گوگل مپ در جایی که به آن متعلقند قرار دارند، بنابراین می توانید یک مکان را توسط عکس‌های مربوط به آن روی نقشه مشاهده کنید.

چشم انداز جهان از دریچه Panoramio

استفاده از پانورامیو به سادگی ورود به حساب کاربری گوگل‌تان است. اگر برای اولین بار وارد می‌شوید باید یک نام کاربری مخصوص پانورامیو انتخاب کنید.

اگر به دنبال مشاهده یک مکان مشخص از طریق عکس‌های آن هستید کافی است موقعیت مکانی آن را در بخش جستجو وارد کنید. پانورامیو به بهترین شکل به شما کمک می‌کند و حتی پیشنهاداتی نیز ارائه می‌دهد. نتیجه مثل تصویر زیر خواهد بود:

google panoramio

روی نقشه بزرگنمایی کنید تا بتوانبد تصاویر کوچک یا تامب‌نیل‌های هر محل را روی Google Map مشاهده کنید. تامب‌نیل‌هایی که بزرگتر دیده می‌شوند تصاویر محبوب‌تری هستند. محبوب‌ترین‌ها را می‌توان در قاب چپ، زیر برگه Popular نیز ببینید. می‌توانید به بزرگنمایی ادامه دهید تا تصاویر بیشتری را مشاهده کنید و حتی تقریبا وارد خیابان‌ها شوید. با کلیک روی هر تصویر یک صفحه جدید باز می‌شود که نام محل یا بنا در آن نوشته شده است.

همچنین می‌توانید آخرین تصاویر گرفته شده در اطراف منطقه‌ای خاص و یا تصاویری که ممکن است شما آپلود کرده باشید را در همان برگه سمت چپ تماشا کنید.

panoramio

پانورامیو یک برگه به نام Cool Places هم دارد که برخی از شگفت‌انگیزترین مناظر سراسر جهان را به نمایش گذاشته است.

عکاسان، پانورامیو را دوست خواهند داشت

در اینجا نه تنها می‌توانید عکس‌های زیبای گرفته شده از بناها و اماکن مختلف دنیا را تماشا کنید، بلکه می‌توانید تصاویر گرفته شده توسط خودتان را نیز آپلود کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید. تصاویر پانورامیو را می‌توان هم از طریق کامپیوتر آپلود کرد و هم از آلبوم‌های تحت وب Picasa و یا حساب گوگل انتقال داد. کافی است تا تصاویر را به درستی برچسب‌گذاری کنید و مکان آن را روی نقشه مشخص کنید.

بهتر است که تا حد امکان دقیق باشید چرا که حالا افراد بسیاری تصویری که از لنز دوربین دیده‌اید را خواهند دید. می‌توانید URL تصاویر ثبت شده‌تان را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

و در پایان اگر در عکاسی ماهر هستید، جامعه پانورامیو ماهانه مسابقه‌ای برگزار می‌کند که می‌توانید مهارت‌هایتان را بروز دهید.

منابع: Guidingtech | Google Panaromio | لینک مطلب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات