بررسی ذهن اینشتین از طریق یادداشت‌ها و نامه‌هایش

شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۹
مطالعه 1 دقیقه
به راحتی می‌توان اینشتین را اثرگذارترین دانشمند معاصر نامید. مطالعات وی، علم فیزیک را دگرگون کرد و در نجوم پایه‌گذار روش‌های مدرن شد. بی‌دلیل وی را پدر فیزیک مدرن نام ننهاده‌اند. نبوغ او همیشه برای همگان تعجب برانگیز بوده و تجربه دسترسی به دست نوشته‌های او برای علاقه‌مندان هیجان انگیز خواهد بود.
تبلیغات

بیش از یک دهه از آغاز به کار "آرشیو آنلاین زندگی و کار اینشتین" می‌گذرد اما تاکنون هیچ فعالیتی از این سایت ندیده بودیم. این هفته در این سایت محتوای زیادی اضافه شد که شامل بیش از 2,000 سند با وضوح بالا هستند. حالا عشاق اینشتین بسیار خوشحال خواهند شد.

آرشیو بسیار عظیمی که در این وب‌سایت راه‌اندازی شده، توسط دانشگاه یهودی اورشلیم تایید شده و هزاران سند که تاکنون فقط در مجموعه‌های مجلد وجود داشتند را شامل می‌شود.

برخی از مهم‌ترین آنها از جمله نسخ خطی اصلی دست نوشته‌های اینشتین که در آنها نظریه تعادل میان جرم و انرژی را ارائه می‌کند در یک گالری موجود هستند.

مثلا او کارت پستالی که در تصویر مشاهده می‌کنید را برای مادرش نوشته و یک خورشید گرفتگی در می 1919 را در آن پیش‌گویی کرده است (نگران زبان نباشید، تمام اسناد به انگلیسی ترجمه شده‌اند).

علاقه‌مندان علم و تاریخ مطمئنا دوست دارند که به فهرست 80,000 بخشی کل این مجموعه مراجعه کنند که شامل لینک‌هایی به اسناد دیجیتالی دیگر نیز می‌باشند. دانشگاه یهودی در نظر دارد در سال جاری عکس‌های بیشتری را نیز به این مجموعه اضافه کند.

منبع: Gizmodo |‌ لینک مطلب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات